۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۶۳۰۸۳۰
قائم مقام موسسه امام خمینی:

تولید علوم انسانی اسلامی مبنای فعالیت های مؤسسه امام خمینی است

تولید علوم انسانی اسلامی مبنای فعالیت های مؤسسه امام خمینی است
آیت الله رجبی گفت: سند تولید علوم انسانی اسلامی که با اشراف حضرت آیت الله مصباح تدوین شده است، مبنای کار در موسسه امام خمینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمود رجبی قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در آیین افتتاح دستاورد های پژوهشی این موسسه، گفت: یک کار جدی در مورد بیانیه گام دوم انقلاب تحت اشراف حضرت آیت الله مصباح در دستور کار موسسه امام خمینی(ره) قرار دارد که محورهای آن در چند جلسه با حضور آیت الله مصباح مشخص شده است.

آیت الله رجبی به اهمیت آشنایی جامعه با محتوا و جایگاه بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و عنوان کرد: در راستای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب یک پژوهش مکتوب 300 صفحه ای از سوی موسسه امام خمینی(ره) بزودی انتشار خواهد یافت.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: محققین این موسسه در صدد تهیه متن درسی با محوریت گام دوم انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه جمع بندی نظرات محققین موسسه امام خمینی(ره) الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به محضر رهبر انقلاب فرستاده شده است، اظهار کرد:رهبر انقلاب به شورای الگوی پیشرفت دستور دادند که نظرات محققین موسسه امام خمینی(ره) را مدنظر قرار دهند که شورا نیز این نقدها و پیشنهاد ها را عالمانه دانسته است.

آیت الله رجبی با بیان اینکه برخی از پژوهش های موسسه امام خمینی(ره) مخاطب عام دارد و در قالب نشریه ارائه می شود، ابراز کرد: برخی از این نشریه ها بیش از 30000 تیراژ داشته است.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه نشریات مرکز ماوا در حوزه مشاوره بسیار مورد استقبال گرفته است، گفت: نشریه خانه خوبان نیز مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است و در سطح کشور ممتاز است.

وی به استقبال نهاد های مختلف از مرکز مشاوره ماوا اشاره کرد و افزود: طبق آمار برخی از نهادها، مرکز مشاوره ماوا برترین مرکز مشاوره در کشور است.

آیت الله رجبی هدف مؤسسه امام خمینی(ره) را در عرصه علوم اسلامی تربیت محقق و مدرس دانست و عنوان کرد: از سه سال پیش فرایند تدوین سند تولید علوم انسانی اسلامی شد که هم اکنون این سند تدوین شده است.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: سند تولید علوم انسانی اسلامی که با اشراف حضرت آیت الله مصباح تدوین شده است، مبنای کار در موسسه قرار داده شده است.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی ها لازم در زمینه آموزش و پرورش صورت گرفته است تا جهت گیری تمامی رشته ها در جهت تولید علوم انسانی اسلامی باشد.

آیت الله رجبی تببین مبانی اسلام، نقد تفکر غربی و تدوین مبانی علوم اسلامی را گام نخست برای تولید علوم انسانی اسلامی دانست و افزود: در مرحله بعد نگارش مباحث علوم انسانی اسلامی صورت خواهد گرفت.

وی ابراز کرد: پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری تنها در صورتی تایید خواهند شد که در راستای علوم انسانی اسلامی باشند./1350/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات