۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۳۱۵۹۴
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

گناه و معصیت از آثار دنیا طلبی است

گناه و معصیت از آثار دنیا طلبی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گناه نابود کننده انسانیت و عاطفه است، گفت: انسان معاد باور اهل دنیاطلبی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم هاشمیان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجدجامع غدیرخم گفت: انسان های معصیت کار در همین دنیا گرفتار آثار نامطلوب گناهانشان می شوند.

وی ریشه بسیاری از گرفتاری ها و مشکلات بشری را ناشی از گناهان آنان دانست و ادامه داد: انسان معادباور هرگز گناه نمی کند زیرا می داند کیفر گناه در قیامت بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با استناد به آیات الهی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: ما شما را پس از مردن زنده می کنیم؛ تغییر فصول سال تاکید به این کلام الهی دارد تا انسان از عالم آخرت غفلت نکند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان اگر کمی به تغییرات فصل ها توجه داشته باشد راحت تر می تواند زنده شدن روز قیامت را باور کند؛ تغییراتی که در عالم هستی رخ می دهد همه بیانگر قدرت الهی است.

وی افزود: انسان نباید از رحمت و قدرت الهی غافل شود، توجه به عالم هستی انسان را از این غفلت می رهاند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان دنیای گناهکاران و دشمنان را از خانه عنکبوت سست تر و نابود شدنی تر بیان کرد و اظهار داشت: دل بستن به عالم دنیا و غفلت از آخرت خسارتی پس بزرگ برای انسان محسوب می شود که با هیچ زیانی در عالم دنیا قابل قیاس نیست.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه همه امور در عالم هستی مسخر خداوند متعال است، گفت: اعضا و جوارح آدمی در قیامت علیه انسان گناهکار شهادت می دهند و این نشان می دهد که همه مخلوقات دارای نطق هستند اما انسان در دنیا نطق آنان را نمی شنود.

وی با بیان اینکه آمد و شد روزگار بسیار دقیق و حساب شده صورت می‌پذیرد، عنوان کرد: عظمت پروردگار را می توان در توجه به جهان مشاهده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان در بخش دیگر دعا را نجوا کردن یا خداوند بیان کرد و گفت: انسان به واسطه دعا می تواند رابطه خود را با خداوند تقویت و اصلاح کند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان هرگز نباید از رحمت و مغفرت الهی ناامید شود، اظهار داشت: انسان اگر خودبین نباشد از ملامت کردن دیگران اجتناب می کند؛ گناه نابود کننده انسانیت و عاطفه است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2

 

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات