۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۳۱۶۱۰
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران:

نخبگان موتور پیشران علم در جامعه هستند

نخبگان موتور پیشران علم در جامعه هستند
حجت الاسلام حصاری با بیان این که نخبگان موتور پیشران علم در جامعه هستند، گفت: باید قدر این استعدادها به ویژه درحوزه علمیه دانسته شده و از آنها بهره برداری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اولین گردهمایی طلاب استعداد برتر حوزه های علمیه خواهران پیش از ظهر امروز در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبر حصاری معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران در این گردهمایی با بیان این که مسیر نخبگی در حوزه علمیه خواهران با مساعدت خود نخبگان ادامه پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: ما برای پرورش و ارتقای استعدادهای برتر حوزه های علمیه خواهران تا حد نخبگی برنامه ریزی های دقیقی داریم.

وی افزود: اگر مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه این برنامه ها مورد نظر قرار بدهد می‌ تواند برنامه ریزی های دقیق تری در این حوزه صورت بگیرد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران در ادامه عنوان کرد: استعداد برتر یک قابلیتی است که سرمایه مضاعفی محسوب می‌ شود، این سرمایه مضاعف یعنی یک نقدینگی انسانی که اگر آن را سرمایه گذاری کنیم به هدف تأمین و تربیت و آماده سازی گروه مرجع مورد نظرمان زودتر دست پیدا می‌ کنم.

وی با اشاره به این که نخبگان موتور پیشران در جوامع هستند، گفت: نخبگان هرگونه تعریف شوند و هرگونه به آستانه جامعه ورود پیدا کنند بر اساس آن جامعه مسیر خود را تعیین می‌ کند؛ اگر بر پایه نخبگان دارای افکار و اندیشه های صحیح این جریان شکل بگیرد حرکت جامعه به سمت سعادت و صلاح است و اگر برعکس باشد، یعنی کسانی جامعه نخبگانی کشور را به دست بگیرد که از ایدئولوژی درستی برخوردار نیستند انحراف و انحطاط آن جامعه یقینی است.

حجت الاسلام حصاری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: ما در حوزه به ویژه حوزه خواهران قاعدتا باید گروه نخبگانی را داشته باشیم که بتوانند به عنوان یک گروه مرجع متدین دین مدار، جامعه مخاطب یعنی جامعه بانوان کشور را به سمت سعادت و صلاح ببرند.

وی با بیان این که عامه و توده مردم دنباله رو گروه های مرجع جامعه هستند و از آنها تقلید می‌ کنند، تصریح کرد: شما می‌ بینید در سطح جوامع جهانی در همه ملت ها از جمله کشور خودمان چقدر از افراد عمومی جامعه از جوان و پیر و زن و مرد حتی در شیوه لباس پوشیدن و آراستگی ظاهری سعی می‌ کند از افراد مطرح و مرجع جامعه تقلید کند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران با اشاره به حرف های ناصوابی که در ارتباط با تقلید در جامعه مطرح می‌ شود، گفت: همین افراد وقتی دنبال گروه های مرجع ضد فرهنگ می‌ روند از نام تقلید استفاده نمی کنند و نگاه بدی به آن ندارند در حالی که تقلید در دین را بد می‌ دانند.

وی یادآور شد: طلاب سرمایه انسانی ما هستند و طبعا برنامه ریزی برای این که از این طلاب، چهره های کنش گر و دینی بزرگی را در سطح جامعه بشری داشته باشیم؛ ما در حال سرمایه گذاری روی تک تک این افراد هستیم تا این افراد در آینده نقش های مفید و اجتماعی و هدایت جامعه به سمت دین داری داشته باشند. /1330/ج

ارسال نظرات