۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۳۱۶۲۴

ابوترابی: افزایش حقوق و دستمزد باید بیشتر از تورم باشد

ابوترابی: افزایش حقوق و دستمزد باید بیشتر از تورم باشد
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است نرخ تورم بیش از میزان افزایش حقوق و دستمزد در لایحه بودجه است و بالاخره حقوق ودستمزد باید افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاري رسا، ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با دانشجو، با اشاره به افزایش 15 درصدی حقوق و دستمزد در لایحه بودجه سال 99 گفت: مقوله افزایش 15 درصدی حقوق و دستمزد لایحه بودجه سال 99 کفاف نرخ تورم را نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: از سویی دیگر باید دید منابع دولت می‌تواند بیش از این 15 درصد را متحمل شود و یا خیر؟ بالاخره وقتی قرار است حقوق و دستمزد افزایش پیدا کند باید منابع لازم آن موجود باشد بنابراین خرج و دخل دولت باید با هم همخوانی داشته باشند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: با این حال نرخ تورم بیش از افزایش حقوق و دستمزد در لایحه بودجه است و بالاخره حقوق و دستمزد باید افزایش پیدا کند و این یک واقعیت است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به سهم صندوق توسعه ملی در بودجه سال 99 گفت: سهم صندوق توسعه ملی تاکنون باید به رقم 30 درصد می‌رسید اما این مسئله در لایحه بودجه همچنان 20 درصد مد نظر بوده است که البته این مسئله برای شرایط خاص است.

وی تاکید کرد: با این حال اگر در این شرایط خاص سهم صندوق توسعه ملی را با 10 درصد کاهش در بودجه ببینیم مسئله‌ای غیر منطقی نیست./1360//101/خ

ارسال نظرات