۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۳۱۶۳۵

مراکز اجتماعی و فرهنگی با عنوان افق در بقاع متبرکه اردبیل راه‌اندازی می‌شود

مراکز اجتماعی و فرهنگی با عنوان افق در بقاع متبرکه اردبیل راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: مراکز اجتماعی و فرهنگی با عنوان افق در بقاع متبرکه اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در جلسه ارائه عملکردهای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار داشت: توسعه برنامه‌های اجتماعی یکی از رویکردهای اصلی و مهم اداره اوقاف استان است که اجرای سیاست‌های کلی برنامه‌های این مجموعه به همین منظور درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که تبدیل بقاع متبرکه استان به مراکز و قطب فرهنگی اولویت اساسی است بیان کرد: درصدد هستیم با بهره‌گیری از ظرفیت هیئت امناء و خادمین این مهم را عملیاتی کرده و در راستای تحقق اهداف مورد نظر پیشگام باشیم که این موضوع برای ما به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل گفت: هم‌افزایی با دستگاه‌ها و ادارات در تحقق برنامه‌ها اولویت اساسی بوده و در این زمینه استفاده از ظرفیت وقف‌های مشارکتی و جمعی برای رفع مشکلات و معضلات اجتماعی آنان در دستور کار قرار گرفته و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام یافته است.

حجت‌الاسلام ستوده با اشاره به این که مراکز اجتماعی و فرهنگی با عنوان افق در بقاع متبرکه اردبیل راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز مشاوره وقف نیز با هدف رفع مشکلات جامعه و بهره‌گیری بهتر و بیشتر از ظرفیت مساجد در دستور کار است تا بتوانیم وقف‌های مشارکتی را به عنوان یک ظرفیت اساسی برای رفع مشکلات استفاده کرده و در این زمینه به تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

وی اظهار کرد: سوق‌یابی موقوفات به سمت نیازهای جامعه یک امر تاثیرگذار و مثمرثمر برای ترویج فرهنگ عاشورا است که بدون شک در کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز ترویج یک مسیر و سبک زندگی ایرانی اسلامی سهیم خواهد بود و می‌تواند توشه‌ای برای دنیا و آخرت باشد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات