۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۳۱۶۵۶

ذوق مرگی صهیونیست ها از چراغ سبز اعراب

ذوق مرگی صهیونیست ها از چراغ سبز اعراب
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با استقبال از اقدام وزیر امورخارجه امارات در بازنشر مقاله مجله انگلیسی The Spectator تحت عنوان «دگرگونی اسلام، شکل گیری ائتلاف عربی-اسرائیلی در خاورمیانه» در حساب توئیتری خود، نوشت: زمان عادی سازی روابط و صلح فرا رسیده است.

به گزارش خبرگزاري رسا، بنیامین نتانیاهو در واکنش به اقدام عبدالله بن زاید در بازنشر این مقاله توئیت کرد: من از نزدیکی که بین اسرائیل و بسیاری از کشورهای عربی رخ دهد، استقبال می‌کنم.وی همچنین درباره ایجاد هرگونه هماهنگی میان رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی ابراز خرسندی کرد.نتانیاهو و بن زاید با مبادله توئیت‌هایی در این زمینه، عادی سازی روابط میان رژیم اشغالگر و کشورهای عربی و اسلامی را در شبکه توئیتر ترویج کرده‌اند.

این در حالی است که نویسنده مقاله مندرج در The Spectator مدعی بروز روایتی تازه در خاورمیانه و ترسیم نقشه های جدید در ذهن مسلمانان و نیز از بین رفتن نفرت های قدیمی شده است.این مقاله همچنین به سفر سال گذشته نتانیاهو به عمان و دیدار متقابل شماری از هیات‌های عربی و صهیونیستی و نیز تلاش برخی کشورهای عربی از جمله عربستان، امارات و بحرین برای برقراری رابطه با تل آویو اشاره کرده است.

در پی توئیت وزیر خارجه امارات درباره روابط با رژیم صهیونیستی و استقبال نخست‌وزیر این رژیم، سخنگوی حماس واکنش نشان داد و آن را خیانت خواند.«عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس در واکنش به این موضوع اعلام کرد، استقبال نتانیاهو از توییت بن زاید عمق روابط و سقوط برخی کشورهای عربی را نشان می‌دهد.

وی افزود: استقبال نتانیاهو از وزیر اماراتی و افتخار او به عادی‌سازی روابط نشان‌دهنده خطرناک بودن و جدیت اتفاقاتی است که علیه مسأله ما (فلسطین) در جریان است.القانوع گفت: رژیم صهیونیستی رژیمی غیرمشروع باقی خواهد ماند و عادی‌سازی روابط با این رژیم خیانت است. شایسته است رژیم اشغالگر صهیونیستی به انزوا رانده شود و از ملت فلسطین در محاکمه سران جنایتکار این رژیم در دیوان کیفری بین‌المللی حمایت شود.
از سوی دیگر، «موشیه بن عمار» خاخام صهیونیست چندی پیش به بحرین سفر کرد که در جریان این سفر با پادشاه این کشور و تعدادی از علمای «خاورمیانه» دیدار کرد.موشیه بن عمار از رهبران خاورمیانه خواست که با رژیم صهیونیستی صلح کنند و در همین ارتباط،‌ به پادشاه بحرین گفت: «برکت صلح قدس منجر به ایجاد روابط قوی با اسرائیل خواهد شد».

به دنبال سفر اخیر یک خاخام صهیونیست به بحرین، «مجمع علمای مسلمان» لبنان در بیانیه‌ای تلاش برخی کشورهای منطقه برای پیشبرد پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده است. مجمع علمای مسلمان لبنان گفت که روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط برخی کشورهای عربی منطقه که آماده اجرای معامله قرن هستند، دنبال می‌شود.

در ادامه بیانیه آمده است: «جهان اسلام هرگز راضی نخواهد شد که رژیم صهیونیستی به عنوان یک غده سرطانی بخشی از امت ما باشد که اگر ریشه آن خشکانده نشود، کل امت اسلامی را نابود خواهد کرد»./1360//101/خ

منبع: حمایت
ارسال نظرات