۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۶۳۱۶۹۲

ترور نافرجام سراسقف مسیحیان ارتدوکس قدس

ترور نافرجام سراسقف مسیحیان ارتدوکس قدس
یک کارشناس مسائل سیاسی فلسطین از تلاش برای ترور سراسقف مسیحیان ارتدوکس قدس با استفاده از مواد سمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «الیف صباغ»، کارشناس مسائل سیاسی فلسطین، در گفت‌وگو با شبکه المیادین اعلام کرد: «عطا‌الله حنا»، سراسقف کلیسای رم ارتدوکس در قدس اشغالی، به دلیل مواد سمی که در اطراف منزل وی ریخته شده بود، به بیمارستان منتقل شده است.

صباغ با اشاره به اینکه در مورد تلاش برای ترور اسقف حنا تردید‌هایی وجود دارد، افزود: مواد سمی که در مجاورت خانه اسقف حنا ریخته شده بود، از نظر بین‌المللی ممنوع است و به سیستم عصبی بدن آسیب می رساند. بنابراین جای تعجب نیست که وی نتوانسته است از جای خود برخیزد و به شکل طبیعی قدم بردارد.
 
وی درباره جزئیات این اقدام اظهار كرد: پیش از ریخته شدن مواد سمی، به كارمندان وزارت دارایی مرخصی داده شده بود، در حالی که هیچ اطلاعی به دست اسقف حنا نرسیده بود تا از منزل خود خارج نشود. فقط یک اعلامیه روی در کلیسا چسبانده و بدون هیچ جزئیاتی در آن اعلام شده بود که مواد سمی در این منطقه پاشیده خواهد شد.
 
صباغ با بیان اینکه حال عطا‌الله حنا پس از بازگشت از بیمارستان مجدداً بد شده است، از تلاش خود برای تماس با شرکتی که مسئول پاشیدن مواد سمی بود خبر داد و گفت: مسؤولان این شرکت از پاسخ تلفنی سر باز زدند و از من خواستند تا سؤال خود را کتبی ارسال کنم یا در این شرکت، که نزدیک تل‌آویو است، حضور یابم.

عطا‌الله حنا، دیروز، اول دی‌ماه، به شبکه «المیادین» گفت: به دلیل دفاعش از مسئله فلسطین مورد هدف قرار گرفته و برای درمان به اردن خواهد رفت./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات