۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۳۱۷۹۴
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

مسجد یکی از مهمترین اولویت کار تشکیلاتی

مسجد یکی از مهمترین اولویت کار تشکیلاتی
حجت الاسلام پژمانفر گفت: حوزه‌های علمیه می‌توانند با ایجاد بستر مناسب و برنامه‌ای منسجم برای فعالیت فرهنگی طلاب در مساجد، فرهنگ دینی جامعه را به شکل چشم‌گیری تقویت کنند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت ایجاد بستر مناسب توسط حوزه‌های علمیه برای فعالیت فرهنگی در مساجد گفت: انتظاراتی که از حوزه‌های علمیه به عنوان یک نهاد مهم فرهنگی وجود دارد این است که حوزه‌‌ها از ظرفیت‌هایی که دارند برای حل مسائل مایه بگذارند و پاسخگوی بحران‌های جامعه باشند و این مستلزم آن است که حوزه‌ها به روز باشند و از مشکلات روز جامعه خود با خبر باشند.

وی ادامه داد: طبیعتاً یکی از مهمترین ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه مساجد می‌باشند. طبق آمارهای اعلام شده در کل کشور بیشتر از 65 الی 70 هزار مسجد وجود دارد که حوزه‌ها می‌توانند از آنها به عنوان شبکه خدمات رسانی و رفع نیاز جامعه استفاده کنند، مساجد باید از حالت نمازخانه صرف خارج و تبدیل به یک پایگاه فرهنگی شود، به تعبیر حضرت امام (ره) مساجد سنگر باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به موضوع اهتمام حوزه بر تربیت افرادی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی پرداخت و اظهار داشت: افرادی که در حوزه‌های علمیه توسط برنامه دقیق و منسجم تربیت شده‌اند تا در مناطق مختلف شروع به کار فرهنگی کنند با توجه به اولویت بندی مشکلات هر منطقه و با قرار دادن مسجد به عنوان محور اصلی حل مسائل و مشکلات مردم، در رشد و تقویت فرهنگ دینی جامعه خدمت قابل توجهی می‌کنند.

وی افزود: همانطور که در انقلاب اسلامی، مساجد نقش اساسی داشتند، امروزه هم مساجد باید برای جامعه نقش اساسی ایفا کنند و برای موج سوالات، شبهات و اختلالات مردم از قبیل فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی که در موضوعات سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشد.

 

فعالین فرهنگی بدون اسلحه!

 

عضو ستاد پیگیری مطالبه‌های رهبری در موضوع تحوّل حوزه در پایان با اظهار تاسف نسبت به عدم برنامه ریزی درست و منسجم توسط حوزه‌های علمیه برای تربیت فعال فرهنگی عنوان کرد: متاسفانه چنین موضوعی که می‌تواند ثمرات بسیاری داشته باشد، توسط حوزه‌های علمیه مظلوم واقع شده و نسبت به آن بی توجهی می‌شود. حوزه‌های علمیه با یک برنامه مدون و منسجم می‌توانند ترتیبی بدهند که چنین ضعف‌هایی دیده نشود اما تاکنون کار دقیقی دیده نشده است. ان شاءالله با توجه به اهمیت این موضوع تحولی در حوزه‌های علمیه اتفاق بیافتد. /882/ 302/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نسیم زمستان
Iran, Islamic Republic of
۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
باسلام
گفت و گوی خیلی خوبی بود و واقعا اگر حوزه های علمیه شروع کند به برنامه ریزی مدون و منسجم برای تربیت فعال فرهنگی، میتواند چنان تأثیری در نسل بعدی به وجود بیاورد که دیگر مجبور به تحمل افرادی چون روحانی و آذری جهرمی و... نباشیم
اگر بتوانید یک مطلبی برای الگوسازی کار تشکیلاتی ارائه دهید بسیار ممنون می‌شویم
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
مسجدمحوری راهکار تحقق جامعه مطلوب اسلامی است.
3
0
عقیلی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۱
سلام علیکم "هرجا دستگاه های مدعی ورود پیدا کردند همه چیز رو خراب کردند.
متاسفانه خیلی از موضوعات فقط شعاری بیش نیست
0
0