۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۳۱۸۴۳
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

دستگاه دیپلماسی باید به دنبال تقویت اتحاد کشورهای منطقه و مسلمان باشد

دستگاه دیپلماسی باید به دنبال تقویت اتحاد کشورهای منطقه و مسلمان باشد
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دستگاه دیپلماسی باید به دنبال تقویت اتحاد کشورهای منطقه و مسلمان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار مشاور وزیر و رئیس اداری نمایندگی‌های داخل کشور وزارت امور خارجه اظهار داشت: دیپلمات‌ها در هر جامعه‌ای باید از قدرت خاصی برخوردار باشند و ایران اسلامی نیز با تمام کشورهای منطقه و مسلمان رابطه دوستانه دارد.

وی گفت: اگر دیپلماسی‎‌های ایران اسلامی با جوامع مسلمان و منطقه قوی شود در واقع قدرت را کسب کرده و قدرت‌های به اصطلاح قوی پیش ما کم می‌‌آورند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: دستگاه دیپلماسی باید به دنبال تقویت اتحاد کشورهای منطقه و مسلمان باشد و دیپلماسی نباید تنها در سیستم سیاسی خلاصه شود بلکه باید در ارتباطات بین المللی، فرهنگی و اجتماعی نیز دیپلماسی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: سیاست گذاری کشور باید در جهت رشد اقتصادی، فرهنگی و انقلابی ما باشد و بسیاری از کشورهای دنیا ایران اسلامی را به عنوان یک نقطه ویژه و برای استقلال کشور نقطه عطف می‌دانند.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه 28 نمایندگی داخلی در سطح کشور دارد ادامه داد: وزارت امور خارجه نمایندگی‌ها را در جهت ارائه خدمات کنسولی راه اندازی کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: نمایندگی‌های داخلی برای کمک به توسعه توانمندی اقتصادی استان‌ها و معرفی پتانسیل‌ها از طریق سفارت خانه‌ها در خارج کشور راه‌اندازی می‌شوند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات