۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۶۳۱۸۸۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

جهاد اکبر مخالفت با خواسته های نفسانی است

جهاد اکبر مخالفت با خواسته های نفسانی است
آیت الله ری شهری مخالفت با نفس را بیانگر سلامت روح دانست و گفت: جهاد اکبر مخالفت با خواسته های نفسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، درباره عوامل فساد و صلاح گفت: اصلی ترین چیزی که سبب فساد انسان می شود آلوده شدن به گناه است.

وی گناه را موجب آلودگی قلب بیان کرد و ادامه داد: قلب آدمی با انجام گناه به قدری فاسد می شود که خواسته های نفسانی بر انسان حاکم می شود.

آیت الله ری شهری با استناد به آیات الهی، ابراز کرد: هوای نفس خدای انسان گنهکاری است که مداومت بر انجام گناه دارد؛ چنین انسانی نمی تواند از آلودگی قلب رها شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عاقبت مجاهدت با هوای نفس را صلاح و رستگاری بیان کرد و ادامه داد: مجاهدت با خواسته های نفسانی جهاد اکبر است و این جهاد است که انسان را به مقصود می رساند.

آیت الله ری شهری با بیان حدیثی از امام صادق(ع)، گفت: حضرت خطاب به این جندب می فرمایند: تمایلات نفسانی را همانند دشمن خودت بدان و‌ با آن به مجاهده برخیز و آن را عاریه بدان و اصلاحش کن.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انسان باید طبیب نفس خود باشد، درد و آلام روحی انسان زمانی درمان می شود که خود فرد خواستار این درمان باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اضافه کرد: هر کسی که توانست به جایی برسد در پرتو مجاهدت با نفس موفق شد. از نشانه های سلامت روح مخالفت با هوای نفس است./۸۱۳/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات