۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۶۳۰۷۱۷
آیت الله ری شهری:

انسانیت در وجود داعش مرده است

انسانیت در وجود داعش مرده است
آیت الله ری شهری با بیان اینکه انسانیت در وجود داعش مرده است، گفت: گروه تکفیری داعش با تفسیر به رای قرآن انسان های بی گناه را قتل عام می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز پیش از آغاز درس خارج که در مدرسه علمیه همین آستان مقدس در شهرری برگزار شد، گفت: امام علی(ع) می فرمایند: کسانی که اهل عمل نیستند و خود را مرشد مردم معرفی می کنند برای اسلام بسیار خطرناک هستند.

آیت الله ری شهری با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) در بالاترین رتبه رشاد قرار دارند، ادامه داد: مرشدانی که عالم نیستند اما خود را عالم معرفی می کنند در اصل آنان یک سلسله مطالب جاهلانه را از نادانان گرفته و مسائل گمراه کننده ای را از گمراه کنندگان دریافت می کنند و با آن برای مردم دام هایی از طناب های فریب نصب می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: این افراد کسانی هستند که قرآن را آنگونه که می خواهند تفسیر می کنند؛ مصداق بارز امروزی این افراد گروه تکفیری داعش است که بدتر از عالم بی عمل قرآن را تفسیر به رای می کنند.

وی گفت: مرشدان غیر عالم بی عمل استدلال قرآنی می آورند اما آنگونه که نیاز دارند آیات الهی را تفسیر می کنند و حق را آنگونه که هوای نفس درخواست دارد معنا و تفسیر می کنند.

آیت الله ری شهری ادامه داد: آنان مردم را از انجام گناهان سنگین امنیت می دهند و آدم کشی و سوزاندن انسان های بی گناه را همانند خوارج که شکم زن بارداری را دریدند عادی و حق جلوه می دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: مرشدان غیر عالم بی عمل گناهان بزرگ را سبک می شمارند و می گویند ما از شبهات هم اجتناب می کنیم و اهل بدعت نیستیم در صورتی که به فرموده امام علی(ع) آنان چهره انسان دارند اما باطنشان همانند حیوان است. آنان اصلا راه هدایت را نمی دانند و افرادی مرده هستند که از انسانیت خارج شدند./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات