۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۳۱۹۲۸
حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی در گفت وگو با رسا:

خدمت جامعة المصطفی برای اعتلای اسلام و انقلاب بیش از دستگاه دیپلماسی است

خدمت جامعة المصطفی برای اعتلای اسلام و انقلاب بیش از دستگاه دیپلماسی است
نماینده خبرگان با انتقاد از غرض ورزی برخی جریانات علیه حوزه‌های علمیه گفت: خدمت جامعة المصطفی در سطح بین الملل برای اعتلای اسلام و انقلاب بیش از دستگاه دیپلماسی است.

حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به مسأله معیشت طلاب و بودجه حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه شیعی چه در داخل و چه در خارج از کشور از ابتدای تأسیس خود در برابر استکبار و استعمار موضع می گرفته اند و این موضع گیری ها نیز همواره به نفع مردم و در راستای مخالفت با غارتگران بوده است، از این جهت همواره مورد هجمه دشمنان و مخالفان دین قرار می گیرند.

وی خطاب به کسانی که با اظهارات مختلف در زمینه بودجه حوزه علمیه علیه حوزه هجمه می برند، اظهار داشت: افرادی که علیه بودجه حوزه اعتراض می کنند خوب است وارد متن زندگی طلاب شده و با آنها نشست و برخاست کنند تا ببینند طلاب از پایین ترین سطح زندگی معیشتی برخوردار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با تأکید بر اینکه حوزه به وسیله وجوهات شرعی اداره می شود، خاطرنشان کرد: یک طلبه که بعد از چندین سال تحصیل به رتبه استادی حوزه می رسد حقوقی حدود 1 میلیون تومان دریافت می کند؛ بدون تردید حقوق اساتید حوزه نسبت به کارگران محترم شهرداری پایین تر است؛ به بیان دیگر یک طلبه یا استاد حوزه حتی یک چهارم حقوق یک کارگر را هم دریافت نمی کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه علمیه آخرین صنفی است که درخواست بیمه کرده است، تأکید کرد: طلاب نیز همانند سایر اصناف حق بیمه پرداخت می کنند و تفاوتی در این زمینه با آنها و دیگران وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه از دولت مستقل هستند و بودجه ای از آن دریافت نمی کنند، ابراز داشت: اعتباراتی که در لایحه بودجه به برخی مؤسسات حوزوی داده می شود ربطی به حوزه ندارد و صرفاً برای همان مؤسسه به کار گرفته می شود؛ همین بودجه ای که برخی نهادهای حوزوی داده می شود هم در مقایسه با بودجه دانشگاه هایی همچون دانشگاه تهران بسیار کم و ناچیز است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با بیان اینکه هجمه به حوزه های علمیه مغرضانه بوده و از کم لطفی و کم توجهی برخی افراد نشأت می گیرد، گفت: امروز خدمتی که «جامعه المصطفی(ص) العالمیه» برای اعتلای اسلام و نظام جمهوری اسلامی در سطح بین المللی انجام می دهد اگر بیشتر از خدمت دستگاه دیپلماسی کشور نباشد، قطعاً کم تر نیست؛ به اعتقاد بنده جامعه المصطفی(ص) بسیار بیشتر از دستگاه دیپلماسی کشور در سطح بین المللی اثرگذاری دارد.

وی ضمن اشاره به وظایف دولت در زمینه حمایت از نهادهای حوزوی در راستای ارتقای علوم انسانی اسلامی تأکید کرد: دولت اگر از حوزه در زمینه ارتقای علوم انسانی اسلامی حمایت نمی کند، لااقل با شانتاژکاری و فضاسازی بر سر این راه مانع تراشی نکند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزویان در زمینه امنیت، اخلاق و معنویت جامعه نقش بسیار اثرگذاری دارند، عنوان کرد: دولت به حوزویان نیز به چشم شهروند بنگرد؛ کسانی که به حوزه هجمه می برند بروند و میان بودجه ای که دولت به نهادها و یا مؤسسات حوزوی می دهد با بودجه ای که برای هنر، دانشگاه ها و یا فوتبال هزینه می کند مقایسه داشته باشند./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات