۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۳۱۹۸۹
سعیداوی مطرح کرد؛

سلب تابعیت مسلمانان هندی هدف جدید سرویس‌های جاسوسی غرب

سلب تابعیت مسلمانان هندی هدف جدید سرویس‌های جاسوسی غرب
سعیداوی با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته علیه مسلمانان هندی، گفت: سرویس‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در پشت چنین توطئه‌ای هستند.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه اسلام و فرهنگ اسلامی روز به روز جهان را در برمی گیرد، اظهار داشت: جهان امروزی به دو قطب تبدیل شده که قطب اول همه فرهنگ‌ها و مدیریت‌های غیردینی را در برمی گیرد و دیگری قطب فرهنگ و مدیریت دینی می‌باشد که سرچمشه آن رحمانیت و وحدانیت خداوند است.

کارشناس مسائل غرب آسیا بیان اینکه از آغاز تا خلقت تاکنون گروهی از انسان‌ها دنباله رو فرامین الهی و گروهی دیگر پیروان وسوسه‌های شیطانی است، خاطرنشان کرد: کابالیسم‌ها یا قابیلیان از نفس شیطانی پیروی می‌کنند و برای حذف نیرو‌های رحمانی تلاش دارند، در حال حاضر شاهد اتفاقات بسیاری در این باره هستیم.

سعیداوی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی در حال گسترش است، ادامه داد: اسلام دین عدالت خواهی است و فطرت انسان در پی عدالتخواهی می‌باشد؛ از این رو انسان‌ها در پی تحقق عدالت هستند که فرهنگ ایران اسلامی سرچشمه و منبع نگاه عدالت خواه است.

وی با اشاره به لایحه جدید هندوستان که مورد اعتراض مسلمانان هندی قرار گرفته است، تصریح کرد: هندوستان را کشوری معرفی می‌کنند که پیروان ادیان، مذاهب و فرقه‌های مختلف در آن مسالمت آمیز به زندگی می‌پردازند، اما اخیرا اسلام و تحریک مسلمانان هندی و سلب تابعیت شان هدف است.

کارشناس مسائل غرب آسیا انتشار فرهنگ عدالتخواه اسلامی را عامل هجمه به اسلام و مسلمانان در هندوستان بر شمرد و گفت: سرویس‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در پشت چنین توطئه‌ای هستند؛ چرا که گرایش روزافزون هندی‌ها به اسلام زمینه را برای برقراری عدالت اسلامی در جهان فراهم می‌کند.

سعیداوی با بیان اینکه مسلمانان هند از هندو‌های اصیل هستند، گفت: عدم قبول مسلمانان به عنوان شهروند هندی نشان از آن دارد که حکومت ها، اعتقادات و ایدئولوژی را معرِّف تابعیت می‌دانند همین حکومت‌ها سابق بر آن اخذ تابعیت براساس اعتقادات و ایدئولوژی را منحصر به کشور‌های منطقه معرفی می‌کردند.

وی با بیان اینکه اعتقادات و ایدئولوژی‌ها محدود به جغرافیای خاصی نیست، اظهار داشت: هندوستان می‌داند که واکنش حاکمان اسلامی منحصر در شعار است، واردات نفتی هندی‌ها از عربستان می‌باشد، آل سعود با عدم صدور نفت می‌تواند هندوستان از چنین اقدامی بازدارد.

کارشناس مسائل غرب آسیا اذعان کرد: سازمان ملل درباره لایحه اخیر شهروندی هندوستان که بر اقلیت مسلمانان هندی تأثیر می‌گذارد واکنشی نشان نخواهد داد.
حاتم شرفی
ارسال نظرات