۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۳۲۰۳۶
با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد؛

افتتاحیه نخستین همایش ملی «حوزه های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن»

افتتاحیه نخستین همایش ملی «حوزه های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن»
نخستین همایش ملی «حوزه های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن» با محوریت دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین همایش ملی «حوزه های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن» با محوریت دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی صبح امروز با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی و حضور آیات استادی، اعرافی و فاضل لنکرانی آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، آیت الله استادی و آیت الله فاضل لنکرانی در بخش افتتاحیه این همایش به سخنرانی پرداختند و آرای علوم قرآنی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی را مورد بررسی قرار دادند.

آیات غروی، حسینی بوشهری و فقهی و حجج اسلام والمسلمین بهجت پور، واعظی، شهریاری، شهرستانی و تکیه ای و همچنین نمایندگانی از بیوت مراجع تقلید و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این همایش حضور داشتند.

رونمایی از 12 جلد کتاب، گزارش دبیر علمی همایش و بیان مقالات نیز از برنامه های بخش افتتاحیه این همایش خواهد بود.

در بخش پنل ها که از ساعت 2 عصر امروز برگزار خواهد شد نیز مباحثی همچون «ظاهر و باطن، محکم و متشابه»، «اصول، مبانی و قواعد و تفسیر»، «اعجاز قرآن»، «جمع قرآن و قرائات» و «تحریف ناپذیری قرآن» مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، این همایش ملی امشب طی یک مراسم با سخنرانی آیت الله اعرافی، گزارش میر همایش، گزارش توسط مسؤولان پنل ها و اهدای جوایز به برترین مقالات و برپایی دو نمایشگاه کتاب «آثار علمی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی و مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)» و «پوستر چکیده مقالات» به کار خود پایان می بخشد./841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات