۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۳۲۰۴۲
آیت الله مکارم شیرازی:

جدایی حوزه و مرجعیت از قرآن کریم ممکن نیست

جدایی حوزه و مرجعیت از قرآن کریم ممکن نیست
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد که رابطه مراجع بزرگوار، علمای شیعه و حوزه های علمیه با قرآن کریم بسیار نزدیک بوده و هست که جدایی آنها از هم ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در پیامی به نخستین همایش ملی «حوزه های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن» که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد، جدایی حوزه های علمیه از قرآن کریم را غیر ممکن دانست.

متن این پیام که توسط نماینده حضرت آیت الله مکارم شیرازی قرائت شد بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قبل از هر چیز تشکیل این همایش را به همه دست اندر کاران گرامی و حضار محترم تبریک می گویم و امیدوارم نتایج قابل توجهی برای جهان اسلام و شیعه داشته باشد.

بر خلاف آنچه دشمنان ما تبلیغ می کنند رابطه مراجع بزگوار، علمای شیعه و حوزه های علمیه با قرآن کریم بسیار نزدیک بوده و هست که جدایی آنها از هم ممکن نیست.

تفاسیر بزرگی که علمای شیعه بر قرآن نوشته اند و کتاب هایی همچون آیات الاحکام که در فقه شیعه جایگاه مهمی دارد و دروس متعددی که در حوزه های علمیه به عنوان درس تفسیر همواره برقرار است بهترین شاهدان بر این مدعی است.

ولی از باب روشنگری و خبررسانی صحیح بر دروغ ها و تهمت های دشمنان لازم است هر سال این همایش به عنوان یکی از بزرگان شیعه تشکیل و تکرار شود تا حقیقت امر روشن و خلاف گویی ها فاش گردد.

امسال این همایش ارزشمند به نام مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(قدس سره) تشکیل یافته تا دیدگاه های علوم قرآنی ایشان مورد بررسی و استفاده قرار گیرد و این سنت حسنه سال های آینده نیز به نام علمای بزرگ دیگر شیعه تکرار شود و مخصوصا نسل جوان طلاب به اهمیت این امر واقف گردند.

اینجانب بار دیگر لازم می دانم که از تمامی کسانی که به فکر تشکیل چنین همایش مهم و مؤثری افتاده اند و برای برگزاری ان زحمت کشیدده اند تشکر وافر بنمایم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

قم- ناصر مکارم شیرازی- دی ماه 1398

/841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات