۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۶۳۲۱۵۳

توصیه اخلاقی آیت الله استادی خطاب به زوج های جوان طلبه

توصیه اخلاقی آیت الله استادی خطاب به زوج های جوان طلبه
آیت الله استادی از زوج های جوان طلبه خواست سبک جدیدی در ارتباط با یکدیگر در پیش گیرند و در این خصوص الگوی جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در درس اخلاق که با حضور طلاب و فضلای حوزه و  خانواده های آنان در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، با استناد به حدیثی از امام صادق(ع) در مذمت حسادت، گفت: یکی از پیامدهای حسادت این است که حسود همیشه ناراحت است و هیچ گاه احساس آرامش ندارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه گفت: ضرری که حسود به خود می زند بیشتر از ضرری است که به دیگران می زند.

عضو شورای عالی حوزه در ادامه به حدیثی دیگر از امام صادق درباره حسادت اشاره کرد و افزود: کار همیشگی پیامبر (ص) این بود که از شک، شرک (در مقابل اخلاص)، حسد و غضب به خداوند پناه می بردند که این نشان دهنده مهم بودن این عیوب خصوصا صفت حسد است.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم عمل به توصیه های پیامبر(ع) و اهل بیت(ع) را ضامن سعادت انسان در دنیا و آخرت دانست و تاکید کرد: وقتی پیامبر با آن جایگاه و عظمت و عصمت، به خدا پناه می برد تکلیف ما مشخص است.

آیت الله استادی حسد را از جمله رذائل قابل معالجه دانست و با بیان این که حسد ریشه در خدا نشناسی و نفس انسان دارد، اظهارداشت: راه علاج عملی حسد این است که هرکاری که نفس انسان علاقه دارد انجام ندهد و از آن دوری کند.

وی یادآورشد: منشأ تمام خصلت های بد، نفسانیت انسان است، باید تلاش کنیم و پا روی خواسته های نفس بگذاریم؛ البته این موضوع در سخن آسان اما در عمل دشوار و سنگین و توام با تکلف است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود توصیه هایی اخلاقی خطاب به طلاب و خانواده های آنان بیان کرد و افزود: زن و شوهر طلبه باید در زندگی مشترک خود با الفاظ جدید و به روز یکدیگر را خطاب و سبک جدیدی را در زندگی طلبگی خود شروع کنند تا برای دیگران و مردم اسوه باشند.

گفتنی است، درس اخلاق خانوادگی طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با حضور آیت الله استادی هر هفته چهارشنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار می شود./1370/ج

ارسال نظرات