۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۶۳۲۱۶۵

تاکید نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر رعایت اولویت‌ها در توزیع زکات

تاکید نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر رعایت اولویت‌ها در توزیع زکات
نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: بایستی کمک‌های خود را طبق اولویت‌ها به‌دست نیازمندان برسانیم و زکات هر منطقه را در همان محل توزیع کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امروز در جلسه ستاد شورای زکات استان گیلان با تأکید بر ضرورت مشخص شدن نحوه هزینه‌کرد زکات برای مردم اظهار داشت: جهاد کشاورزی در جمع‌آوری زکات نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و در حال حاضر در این زمینه فعالیت خوبی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان از فعالیت‌های اثربخش کمیته امداد و جهاد کشاورزی این استان در رابطه با جمع‌آوری زکات قدردانی کرد و بیان داشت: برای گسترش فرهنگ پرداخت زکات مسئولان این حوزه بایستی با ائمه جمعه هر شهری رابطه داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در رابطه با تشویق مردم به پرداخت زکات خود به ستاد زکات افزود: البته مردم می‌توانند زکات خود را به نیازمندان بدهند اما اگر درست فرهنگ‌سازی کنیم و مردم از نحوه هزینه زکات خود مطلع شوند آن را به ستاد زکات می‌پردازند.

امام جمعه رشت با تأکید بر ساماندهی جمع‌آوری زکات و اثرگذاری بیشتر آن خاطرنشان کرد: بایستی کمک‌های خود را طبق اولویت‌ها به‌دست نیازمندان برسانیم و زکات هر منطقه را در همان محل توزیع کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه سال گذشته 4 میلیارد و 100 میلیون تومان زکات فطره در این استان جمع‌آوری شده است گفت: امسال نیز 7 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات فطره توسط مردم گیلان پرداخت شد.

عباس اهرابی از جمع آوری 390 میلیون تومان زکات واجب در سال گذشته در استان گیلان خبر داد و عنوان کرد: در سال 98 نیز در استان گیلان 25 میلیون تومان زکات واجب جمع‌آوری شده است.

حسین نحوی‌نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به جمع آوری 2 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات فطره سال 98 توسط این سازمان در استان گفت: 10 هزار نفر زیر پوشش بهزیستی گیلان هستند و بخشی از هزینه نگه‌داری آنها از طریق زکات تامین می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به آمار برداشت مرکبات و چای در این استان خاطرنشان کرد: امسال 110 هزار تن برگ سبز چای در گیلان برداشت شد.

علی درجانی تصریح کرد: امسال 12 هزار تن ماهی در استان گیلان صید شده است همچنین 10 هزار تن بادام زمینی و 160 هزار تن مرکبات و 175 هزار تن کیوی نیز در استان برداشت شد.

وی با بیان اینکه بیش از 120 هزار تن گوشت مرغ در 9 ماهه نخست امسال در گیلان تولید شده است عنوان داشت: 6 هزار تن مرغ در راستای تنظیم بازار از مرغداران استان خریداری شده است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات