۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۶۳۲۱۸۷
حجت‌الاسلام حائری زاده تبیین کرد؛

اهمیت حفظ آبروی مومن با توجه به آیات و روایات

اهمیت حفظ آبروی مومن با توجه به آیات و روایات
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیاتی از سوره قرآن کریم در اهمیت حفظ آبروی مومن، گفت: هر کسی آبروی مومنی را بریزد، خدا آبروی او را می برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام سیدمهدی حائری زاده، استاد حوزه و دانشگاه پنجشنبه شب در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به حفظ آبروی مومن با توجه به آیات و روایات اشاره کرد.

وی با اشاره به آیاتی از سوره قرآن کریم در اهمیت حفظ آبروی مومن، گفت: خداوند در قرآن به این امر اشاره می کند که در طول تاریخ دشمنان خدا تلاش کردند آبروی سه پیامبر حضرت موسی، حضرت عیسی و حضرت یوسف را ببرند و این امر را مورد نکوهش قرار داده است.

حجت‌الاسلام حائری زاده ابراز کرد: امام صادق(ع) در مورد ریختن آبروی مومن می فرماید: «هر کسی آبروی مومنی را ببرد، خداوند او را از ولایت خود خارج ساخته و تحت ولایت شیطان قرار می دهد.» آدمی که خدا را دارد، همه چیز دارد و کسی که خدا را ندارد، هیچ چیزی را ندارد.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: امروز چه قدر آبروی مومن در جامعه می رود در حالی که در روایات است که هر کسی آبروی مومنی را بریزد، خدا آبروی او را می برد.

وی در ادامه به عدم سوء ظن و تجسس در امور مردم اشاره و بیان داشت: خداوند در قرآن کریم به نداشتن سوءظن به مومن و تجسس نکردن در امور مردم تأکید دارد اما امروز برخی در امور مردم تجسس دارند و بخشی از طلاق ها و طلاق های عاطفی مربوط به سوء ظن است./864/پ202/

امیر خاکراه
ارسال نظرات