۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۳۲۱۸۹
آیت الله مدرسی یزدی:

آیت الله میرمحمدی همواره همراه و در خدمت انقلاب اسلامی بود

آیت الله میرمحمدی همواره همراه و در خدمت انقلاب اسلامی بود
عضو فقهای شورای نگهبان مرحوم آیت الله میرمحمدی را از فضلای برجسته حوزه و نقش آفرین در مسائل جامعه دانست و گفت: آن مرحوم همواره همراه و در خدمت انقلاب اسلامی بودند

آیت الله سید محمدرضا مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، مرحوم آیت الله میرمحمدی را از روحانیان و فضلای قدیمی و با سابقه حوزه دانست و گفت: ایشان از ابتدایی که وارد حوزه شدند انسان محققی بودند و پژوهش و تحقیق را دنبال می کردند.

وی افزود: آیت الله میرمحمدی پس از ازدواج با خانواده مرحوم آیت الله سید احمد زنجانی در دایره علمی ایشان و آقازاده هایشان قرار گرفتند و فضای علمی تر و تحقیقی تری پیدا کردند، ایشان هم بحث والد ما مرحوم آیت الله سید جواد مدرسی بودند و به قول آقای میرمحمدی می فرمودند بحث ما هیچ نقصی نداشت و نکات فنی و علمی مورد توجه قرار می گرفت و مباحثه لذت بخشی بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: ما از مرحوم آیت الله میرمحمدی شناخت داشتیم اما والد ما از فضلای باهوش و توانا در درک مسائل فقهی و نکات برجسته فقه و اصول بودند و هم بحثی مناسب خودشان انتخاب می کردند.

وی ادامه داد: وقتی بنده به قم مشرف شدم بخشی از اصول را خدمت ایشان استفاده کردیم و بیان ایشان شیوا، مختصر و مفید بود و ما از تدریس ایشان لذت می بردیم، آیت الله میرمحمدی از فضلایی بودند که با آیت الله مشکینی، آیت الله سید مهدی روحانی، آیت الله احمدی میانجی، آیت الله آذری و گاهی آیت الله شبیری زنجانی در مدرسه آیت الله بروجردی تشریف می آوردند و بحثی داشتند.

آیت الله مدرسی یزدی ابراز داشت: بعد از مرجعیت حضرت آیت الله شبیری زنجانی این بحث ها به منزل ایشان منتقل شد و مرحوم آیت الله میرمحمدی تا اواخر عمر در این جلسات حضور پیدا می کردند و در این جلسات نقش آفرینی جدی داشتند.

وی مرحوم آیت الله میرمحمدی را از همراهان انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: ایشان از اولین کسانی بودند که بر اساس وظیفه در مجلس خبرگان شرکت کردند و همواره همراه و در خدمت انقلاب اسلامی بودند، مرحوم آیت الله میرمحمدی تا وقتی که توانانی داشتند از اعضای ثابت جلسات جامعه مدرسین بودند.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله میرمحمدی دست به قلم بودند و کتاب های زیادی داشتند، همچنین در دانشگاه هم نقش آفرین بودند و ریاست دانشکده الهیات را بر عهده داشتند، ایشان دوره تفسیر خوبی نوشتند و اهل قلم، تدریس، سیاست و خدمت بودند و امیدواریم که خداوند ایشان را با اجداد طاهرینش محشور کند.

محمد قمین
ارسال نظرات