۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۳۲۲۴۵
نوبخت:

دولت در مقابل تحریم‌ها ایستادگی می کند

دولت در مقابل تحریم‌ها ایستادگی می کند
رئیس سازمان برنامه و بودجه از مردم بابت فشارهای معیشتی و تحریم‌های شدید در کشور عذرخواهی کرد و گفت: برای کاهش تحریم‌ها از این بیشتر کاری نمی‌توانیم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور شب گذشته در مراسم افتتاحیه 2 هزار واحد مسکن محرومان در روستای هج و نج شهرستان بیرجند اظهار داشت: کشور در راستای زیرساخت‌های ریل و راه آهن در استان‌های مختلف پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته راه آهن میانه به بستان آباد و گیلان به آذربایجان غربی متصل شد، گفت: همچنین اتصال راه آهن خراسان جنوبی به شبکه ریلی نیز در مهرماه امسال آغاز شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: نظام اسلامی در خدمت به محرومان و افراد کم بضاعت جامعه پای کار بوده و کمک‌هایی کرده است؛ رئیس جمهور با پشتیبانی از نهادهای انقلابی درصدد کمک بیشتر به مردم محروم است.

نوبخت با بیان اینکه امروز نیز نهادهایی مانند کمیته امداد و بنیاد مسکن به کمک افراد محروم جامعه آمده‌اند، تصریح کرد: مبلغ 970 میلیارد تومان تعهد دولت نسبت به ایجاد طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی استان خراسان جنوبی در مدت دو سال است.

وی ادامه داد: از این میزان اعتبار نیز مبلغ 470 میلیارد تومان برای سال جاری است که تاکنون 290 میلیارد تومان پرداخت شده و 180 میلیارد تومان دیگر تا پایان سال جاری پرداخت می‌شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران با تحریم‌های اقتصادی و جنگ‌های مختلف دشمنان مواجه نمی‌شد امروز خدمات بیشتری به مردم ارائه می‌داد و علی رغم تمام این مشکلات خدمات خوبی به مردم شده است.

نوبخت اظهار کرد: دشمنان انواع جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی را علیه ایران اسلامی به وجود آورده و امروز نیز با وجود تمام تحریم‌ها تسلیم نخواهیم شد و علی رغم تحریم‌ها تمام پرداختی‌های کارکنان، بازنشستگان، تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می‌شود.   

وی افزود: امروز شرمنده مردم هستیم که فشارهای زیادی را تحمل می‌کنند ولی عمران و آبادانی را به سراسر کشور می‌بریم و تاکنون نیز 39 هزار و 500 میلیارد تومان برای پروژه‌های مختلف کشور پرداخت شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: به هیچ عنوان دولت تدبیر و امید به وعده‌های توخالی مذاکره کنندگان گوش نمی‌دهد و در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کرده و این کشور را هر طوری شده اداره می‌کنیم.

نوبخت بیان کرد: مرد استقامت و مقاومت هستیم و به هیچ عنوان نیز استقلال کشور را با هیچ کسی معامله نمی‌کنیم و در مقابل تحریم‌های دشمنان کوتاه نمی‌آییم.

وی از اختصاص 10 میلیارد و 500 میلیون دلار درآمدهای ارزی کشور با نرخ 4 هزار و 200 تومان برای کالاهای اساسی خبر داد و عنوان کرد: این میزان در سال آینده به 70 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از مردم بابت فشارهای معیشتی و تحریم‌های شدید در کشور عذرخواهی کرد و گفت: برای کاهش تحریم‌ها از این بیشتر کاری نمی‌توانیم کنیم./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات