۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۳۲۲۷۲

جشن میلاد مسیح با موسیقی ایرانی در آتن

جشن میلاد مسیح با موسیقی ایرانی در آتن
موسیقی سنتی ایرانی به مناسبت جشن یلدا و میلاد حضرت عیسی(ع) در شهر آتن اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با ایام و جشن‌های تاریخی یلدا و کریسمس، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن با مشارکت و همکاری بنیاد دوستی ملل یونان، شب به یادماندنی فرهنگی -هنری را با حضور گروه موسیقی فرهنگ کشورمان رقم زد.

در ابتدای این مراسم پروفسور اونگلیا لو ندریدو رییس بنیاد فرهنگی دوستی ملل یونان با اشاره به فرهنگ و تمدن چندهزار ساله ایران، گفت: ایران کشور بزرگ با تاریخ و تمدنی شناخته شده است که در تمدن بشری نقشی مهمی داشته و ایران امروز نیز با مردمانی پرتلاش و با فرهنگ که در حال پیشرفت سریع به قله‌های علمی است، شناخته می‌شود.

رییس بنیاد دوستی ملل اضافه کرد: رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران برنامه های خوب، متنوع و متعدد فرهنگی و هنری در یونان دارد که موجب شناخت بیشتر دو ملت بزرگ یونان و ایران و تحکیم دوستی و توسعه روابط خواهد شد که من تشکر و از برگزاری برنامه های مشترک استقبال می‌کنم.

لندریدو به شرکت کنندگان گفت: امشب از اجرای موسیقی ایرانی که قدمت هزارساله دارد لذت خواهیم برد و از رایزن فرهنگی ایران برای همکاری‌های مشترک تشکر کرد.

علی‌محمد حلمی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن ضمن اشاره به همکاری‌های خوب رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران  با بنیاد دوستی ملل گفت: ارزش‌های مشترک فرهنگی ایران و یونان و عدالتخواهی و صلح طلبی دو کشور و ملت‌های بزرگ ایران و یونان می تواند پیام دوستی و صلح عادلانه برای جهان داشته باشد.

وی با اشاره به شب یلدا که آخرین روز پاییز و درازترین شب سال است، گفت: ایرانیان از گذشته دور که بیش از سه هزار سال گفته می‌شود، شب یلدا را جشن می گیرند. در این شب طبق سنت و آئین باستانی ایرانی، فرزندان و اعضای خانواده در کنار بزرگترها جمع می شوند و به قصه‌ها و شنیدنی‌های آنها گوش فرا می دهند و از آنها با میوه‌هایی مانند انار و هندوانه و آجیل پذیرایی می کنند./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات