۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۳۲۲۷۵

کاهش شاخص شامخ در بخش ساختمان

کاهش شاخص شامخ در بخش ساختمان
معاون اتاق تعاون ایران از کاهش شاخص شامخ برای کمیت و کیفیت تولید ساختمان طی دو ماه مهر و آبان نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، علی مطیع جهانی معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی اتاق تعاون ایران افزود: طرح شامخ شاخص مدیران خرید در مورد ساختمان در دو دوره توسط ا تاق تعاون ایران اجرا شد و در حال ارزیابی و پایش است. 

وی افزود: این شاخص وضعیت، تولید، فروش ، تامین کالا و تاثیرگذاری بر رشد و رکود مسکن را بررسی می‌کند.   

 معاون اتاق تعاون ایران گفت: در دو دوره اجرای طرح شامخ ساختمان در ماه‌های مهر و آبان که توسط  اتاق تعاون ایران اجرا شد، نتیجه این شد که شاخص تولید کیفی و کمی ساختمان نسبت به سال‌های گذشته در دوره مورد بررسی روند کاهشی داشته است و این شاخص هم در مورد کمیت تولید و هم کیفت ساختمان‌های تولید شده بررسی شده است. 

وی در مورد اینکه چرا شاخص شامخ در مورد ساختمان کاهش یافته گفت:  علت  این است که از یک طرف رکود در بازارهای مسکن وجود داشته که بر کیفیت صنعت ساختمان نیز اثر گذاشته و از طرفی تامین و فروش کالا و مصالح برای تولید مسکن با مشکل روبرو شده است. 

مطیع جهانی با بیان اینکه دولت هم کمک می‌کند که تولید مسکن مورد حمایت قرار بگیرد گفت:  امیدواریم وضع تولید و کیفیت مسکن بهتر شود و رکود حاکم بر صنعت ساختمان که چندین صنایع جانبی را تحت تاثیر قرار داده بهتر شود و شاخص  شامخ در مسکن بهتر شود. 

وی درمورد اینکه رقم شامخ مسکن چه بوده است گفت: ا ین رقم 6.3 از 10 بود که روند رو به کاهش در کیفیت و کمیت تولید مسکن بوده است که این رقم هرچه به 10 نزدیک شود وضعیت بدتر می‌شود و هر چه از آن کمتر شود، یعنی وضعیت بهتر می‌شود. در حال حاضر شاخص شامخ در مسکن نسبت به سال‌های قبل بدتر شده است. 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات