۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۳۲۲۸۴

برگزاری بیست و پنجمین جشنواره قرآنی «المصطفی» در هند

برگزاری بیست و پنجمین جشنواره قرآنی «المصطفی» در هند
مرحله مقدماتی بیست وپنجمین جشنواره قرآنی «المصطفی» در ایالت‌های مختلف هند در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری رسا، مرحله مقدماتی بیست وپنجمین جشنواره قرآنی «المصطفی» ویژه طلاب و دانش‌پژوهان قرآنی جامعة المصطفی(ص) العالمیه در ایالت‌های مختلف هند در حال برگزاری است.

محمدطه شاعری،‌ مسؤول مرکز قرآنی و حدیثی «نور المصطفی» دهلی با اشاره به برگزاری این مرحله از جشنوره گفت که این دوره از جشنواره از نیمه اول آبان در مدارس و مراکز دارالقرآن‌ها در حال برگزاری است و تاکنون در ۵۳ مدرسه و مرکز قرآنی هند برگزار شده و نزدیک به هزار و ۷۴۱ نفر از طلاب و دانش‌پژوهان زن و مرد در آن شرکت کرده‌اند.

مسؤول مرکز قرآنی نورالمصطفی در هند با اشاره به تنوع رشته‌های این رقابت افزود: در جشنواره سال جاری در بخش شفاهی، رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ و در بخش کتبی نیز در رشته‌های تفسیر و حدیث و کلمات قصار نهج البلاغه در شهرهای مختلف هند برگزار شده است.

وی همچنین افزود: بخش حدیثی این مرحله از مسابقه شامل کلمات قصار نهج‌البلاغه است که قرار بود پنجم دی ماه برگزار شود؛ اما به دلیل برخی ناآرامی‌های پیش آمده در هند به دو هفته آینده موکول شد.

به گفته شاعری، در مرحله مقدماتی این جشنواره از ۸۰ مدرسه و مرکز قرآنی موجود در هند، ۵۳ مرکز از ۱۰ ایالت و شهر مختلف هند شرکت کردند. بخش بانوان این جشنواره به صورت یک‌ مرحله‌ای و در رشته‌های ترتیل، حفظ، تفسیر و حدیث و با مشارکت ۱۰۳۲ نفر برگزار شد.

وی، استقبال طلاب از این مسابقه را بسیار چشمگیر دانست و بیان کرد: این مسابقه به طور پیوسته هر سال با شکوه خاصی در ایالت‌های مختلف هند برگزار می‌شود و امسال رشته‌ها و شرکت‌کنندگان آن نسبت به سال گذشته افزایش یافته است./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
اخبار قرآنی از هند و پاکستان بیشتر کار کنید.
0
0