۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۶۳۲۳۵۵
امام جمعه بندرعباس:

ظرفیت‌های مغفول گردشگری دریامحور هرمزگان فعال شوند

ظرفیت‌های مغفول گردشگری دریامحور هرمزگان فعال شوند
امام جمعه بندرعباس گفت: هرمزگان در حوزه گردشگری دریامحور ظرفیت‌های زیادی دارد که هنوز ۱۰ درصد این ظرفیت هم استفاده نشده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: در حوزه گردشگری گاهی نگاهمان مسطح و گاهی مکعبی است.

وی افزود: در نگاه مسطح تنها گردشگر و آورده حاصل از جذب گردشگر در نظر گرفته می‌شود، حال آنکه در نگاه مکعبی تمام حوزه‌های مرتبط با گردشگری تحت شعاع قرار می‌گیرد و می توانیم به اقتضای حوزه‌های مختلف، سیاست‌های کلان و راهبردی را تعیین کنیم.

امام جمعه بندرعباس گفت: نکته حائز اهمیت در حوزه گردشگری این است که نمی‌توان تنها به سرمایه‌های دولتی تکیه کرد بلکه باید در این امر مردم و بخش خصوصی را درگیر کرد تا گستره کار گردشگری بیشتر شود.

وی ادامه داد: مردم تمایل دارند در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری کنند و اگر سهم مردم افزایش یابد می‌توانیم شاهد تحولی در سطح ملی و منطقه‌ای در این حوزه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تاکید بر ایجاد انگیزه و تعیین مشوق برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه صنعت گردشگری گفت: گاهی جاذبه‌های گردشگری در دید همه هستند و بر روی همان موارد سرمایه گذاری صورت می‌گیرد اما جاذبه‌های پنهان زیادی در استان و کشور وجود دارد که اگر بر روی آنها سرمایه گذاری صورت گیرد می توان انتظار جذب گردشگران داخلی و خارجی را داشت.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه گردشگری دریامحور گفت: در حوزه گردشگری دریا ظرفیت‌های زیادی داریم که هنوز 10 درصد این ظرفیت هم استفاده نشده، در این زمینه نیاز به برخی زیرساخت‌ها هست تا حوزه گردشگری دریایی هرمزگان تقویت شود.

وی افزود: ما جزو معدود استان‌هایی هستیم که در زمستان و ایام نوروز مسافر پذیر هستیم و مسافران و گردشگران زیادی را جذب می کنیم، جزایر استان بسیار گردشگر پذیر هستند از این رو باید سرمایه گذاران را تشویق کرد تا به استان بیایند و سرمایه گذاری کنند و موحب رونق و توسعه هرمزگان شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: در گام دوم انقلاب فرصت اقدامات پیش پا افتاده را نداریم باید موانع پیشرفت را شناخت و برطرف کرد.

وی افزود: بندرعباس از سوی یونسکو به عنوان شهر خلاق انتخاب شده و این نویدی برای توجه به صنایع دستی و تلاش برای بازگرداندن خلاقیت به این حوزه و رساندن هرمزگان به جایگاه قبلی است که می‌تواند باعث تحول در صنایع دستی و خانگی استان شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات