۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۶۳۲۳۸۴
حجت الاسلام خاتمی:

ولایت پذیری را باید از حضرت زینب کبری آموخت

ولایت پذیری را باید از حضرت زینب کبری آموخت
استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه ولایت پذیری را باید از حضرت زینب کبری آموخت، گفت: امروز مدل کوچکی از ولایت با عنوان «ولی فقیه» سکان دار نظام جمهوری اسلامی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید مجتبی خاتمی در سلسله نشست‌های بصیرتی شنبه شب‌ها که در مسجد سلمان فارسی برگزار می‌شود با تبریک میلاد حضرت زینب (س)، گفت: حضرت زینب (س) در محیط وحی و در محیط خانه‌ای که حدیث کساء در آن اتفاق افتاد تربیت شد.

وی تسلیم رضای خدا بودن را یکی از ویژگی‌های حضرت زینب (س) نام برد و ادامه داد: جامعه امروز به شدت به صفت تسلیم رضای خدا شدن نیازمند است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در اصول دین تسلیم نداریم و اصول دین تحقیقی است و باید به دنبال تحقیق بود، افزود: انسان در فروع دین تسلیم است و فرمان خدا و پیامبر خدا را باید پذیرفت و تسلیم بود.

حجت الاسلام خاتمی از ولایت پذیری به عنوان دومین ویژگی حضرت زینب (س) نام برد و افزود: خداوند در سوره تحریم از چهار زن نام برده است که دو نفر آن‌ها حضرت آسیه و حضرت مریم ولایت پذیر والگوی همه زنان و مردان هستند و دو نفر دیگر یکی زن نوح و دیگری زن لوط پیامبر،  ضد ولایت بودند.

به گفته وی امروز مدل کوچکی از ولایت با عنوان «ولی فقیه» سکان دار نظام جمهوری اسلامی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فتنه ۸۸ و اتفاقات آن، اظهار داشت: آنچه سبب شد تا کشور و انقلاب اسلامی ایران از فتنه ۸۸ پیروز خارج شود، تبعیت مردم از رهبری بود و این درس را ملت ایران از حادثه عاشورا آموخته بود.

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: هرچند فتنه ۸۸ تمام شده است، اما فتنه تمام شدنی نیست و فتنه‌های بسیار دیگری در راه است و فتنه اخیر در کشور نیز سازماندهی شده بود.

به گفته وی امروز همه آحاد مردم با هر نوع گرایش سیاسی و دسته بندی و گروه بندی جناحی خواستار امنیت در کشور هستند، اما دشمن در فتنه اخیر به دنبال دامن زدن به نا امنی در کشور بود.

استاد حوزه علمیه قم تدبیر رهبر معظم انقلاب در فتنه اخیر و حمایت معظم له از سران سه قوه را سبب ختثی شدن توطئه دشمن دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب در فتنه اخیر خودش را هزینه کرد.

حجت الاسلام خاتمی با تأکید بر اینکه ولایت پذیری را باید از زینب کبری آموخت، گفت: اگر امروز در نظام اسلامی که دستاورد خون شهدا است از رهبری تبعیت نشود، چنانچه امام زمان (عج) هم ظهور کند از او تبعیت نخواهند شد.

وی همچنین با بیان اینکه حضرت زینب (س) ولایت پذیر بود و به پای ولایت ایستاد، افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) نیز ولایت پذیر بود و جان خود را برای ولی خدا داد.

شایان ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش جمعی از افراد ولایتمدار برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات