۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۶۳۲۳۹۲

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی
توزیع ۱۵۰۰ سبد مواد غذایی بین مددجویان تربت جامی، پویش «هر کارمند یک حامی» و انتظار مردم از کمیته امداد از جمله خبر‌های کوتاه از خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، شیرمحمد شاکربرآبادی، رئیس کمیته امداد تربت جام از توزیع 1500 سبدکالا شامل میوه و آجیل بین مددجویان تحت حمایت با مشارکت خیران خبر داد و گفت: ارزش هر سبد 65 هزار تومان و ارزش کلی آن 97 میلیون و 500 هزار تومان برآورد می شود.

وی از فعالیت 7 مرکز نیکوکاری در سطح شهرستان تربت جام با محوریت مسجد و مردمی بودن آن گفت و اعلام کرد: اعتبار هزینه شده برای توزیع این سبدها با مشارکت مراکز نیکوکاری و خیران انجام شد.

شاکربرآبادی هم چنین از برنامه تجلیل از 72 خیر مشارکت کننده با کمیته امداد در قالب طرح هایی همچون اکرام ایتام، محسنین، شفا و اطعام خبر داد و بیان کرد: این نیکوکاران امسال در قالب این طرح ها به صورت نقدی به کمیته امداد بیش از 300 میلیون تومان کمک کرده اند.

رئیس کمیته امداد تربت جام با عنوان اینکه 10 هزار خانوار با جمعیت حدود 22 هزار و 750 نفر تحت حمایت خدمات این اداره هستند، یاداور شد: نیکوکاران به منظور کمک به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند می توانند علاوه بر مراجعه حضوری به کمیته امداد شهرستان و یا مراکز نیکوکاری از طریق شماره گیری کد دستوری # 051 * 8877 * اقدام کنند و یا وجوهات نقدی خود را مستقیم از طریق سامانه Ekram.emdad.ir به حساب ایتام و طرح محسنین نیازمند اقدام نمایند.

شایسته ذکر است: شهرستان تربت جام از توابع استان خراسان رضوی و با کشورهای افغانستان و ترکمنستان مرز مشترک دارد.

پویش «هر کارمند یک حامی»

حسن اسلامی، رئیس اداره اکرام ایتام کمیته امداد خراسان رضوی از اجرای پویش هر کارمند یک حامی و هدف گذاری جذب ۱۰۰ هزار حامی برای فرزندان ایتام و محسنین استان در این طرح خبر داد.

اسلامی از طرح اکرام ایتام و محسنین به عنوان طرح‌های موفق این نهاد یادکرد وگفت: هدف از اجرای این طرح افزایش روزافزون مشارکت کارکنان دستگاه های اجرایی استان برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد است.

وی از رشد ۲۸ درصدی کمک های حامیان به فرزندان یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: حامیان طرح اکرام ایتام در خراسان رضوی در هشت ماهه امسال ۳۶ میلیارد تومان به فرزندان معنوی خود به صورت نقدی و غیرنقدی کمک کردند.

اسلامی با اشاره به اینکه حامیان اکرام ایتام با تعهد حمایت مادی و معنوی یک یا چند فرزند یتیم، ماهیانه مبالغی به حساب فرزندان معنوی خود واریز می کنند ادامه داد: اکنون این نهاد از هشت هزار و ۸۳۳ فرزند یتیم و ۱۳ هزار و ۴۳ فرزند محسنین حمایت می کند.

رئیس اداره اکرام ایتام کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه کمک‌های حامیان در امور معیشت، تحصیل، درمان، مسکن و ازدواج و ... هزینه می شود، اظهار کرد: برای سهولت بخشی به فرایند پرداخت از بسترهای الکترونیکی استفاده شده است تا این امر با صرف کمترین زمان و هزینه صورت گیرد.

اسلامی، روشهای مشارکت در این پویش را مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد استان یا نام نویسی در سایت های اکرام ایتام و محسنین و پرداخت نقدی مستقیم به حساب ایتام ومحسنین از طریق سامانه EKRAM.EMDAD.IR برشمرد.

مردم از کمیته امداد، انتظار خدمت با روحیه جهادی دهه 60 را دارند

حبیب الله آسوده، مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: باتوجه به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه، مردم از کمیته امداد جهت ارائه خدمت انتظار روحیه جهادی دهه 60 را دارند.

آسوده با اعلام اینکه نقش کارکنان کمیته امداد در جامعه و خدمت به محرومان به انبیا و ائمه اطهار (ع) می رسد، ادامه داد: با ارائه خدمت به محرومان و انجام عمل صالح مورد تاکید در دین، به نشاط اجتماعی و خانوادگی می رسیم و زندگی انسانهای زیادی احیا می شود.

وی با بیان اینکه کار اگر به خاطر خدا و به دور از هرگونه ریا باشد ماندگار می شود، افزود: کمیته امداد حلقه واصل بین فقیر و غنی است که خدمت به محرومین باید بی منت ارائه شود تا ضمن تکریم ارباب رجوع، برای مشکلات آنها گره گشایی کرد.

آسوده با بیان اینکه کارکنان در امور خیر و گره گشایی نسبت به محرومان باید به هم تذکر دهند، اشاره کرد: ارائه خدمت به مددجو و مراجعین وظیفه است چرا که فلسفه وجودی این نهاد بر همین اساس است.

وی از کارکنان کمیته امداد حضور کارآمد و ارزش آفرین را خواستار شد و افزود: گام های ما باید به نفع محرومان منجر به ایجاد ارزش و خلق ثروت شود تا برای کمیته امداد سرمایه های اجتماعی و برای محرومان سرمایه های مادی، فرهنگی و انقلابی فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام اینکه مدیران باید در اجرا مقتدر و در تصمیمات جدی اقدام کنند تا از هدر رفتن منابع جلوگیری کنند، ادامه داد: برای کارکنان این نهاد فرصتی فراهم شده تا با ریسک، خلاقیت و نوآوری در مسیر تعالی سازمان قدم بردارند و در آن اثرگذار و نقش آفرین باشند.

آسوده به کاهش بودجه و اعتبارات همه دستگاه ها و بویژه کمیته امداد اشاره داشت و ادامه داد: امانت داری در اموال بیت المال و صرفه جویی در بودجه شرط امانت داری است تا این امر در خدمت به محرومین تاثیر نداشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان به افزایش اعتبار اشتغال این نهاد در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال فضای خدمت بیشتری در بخش اشتغال فراهم شده تا کارکنان در این عرصه نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: امیدوارم با همراهی کارکنان کمیته امداد خراسان رضوی در فرصت یک ماهه 60 میلیارد تومان اعتبار اشتغال روستایی جذب شود چرا که این خود یک فرصت مهم برای خانواده ها و علمکرد این نهاد است.

آسوده جذب مشارکت های مردمی را کار اصلی کمیته امداد خواند و افزود: همه باید اندیشه مشارکتی داشته باشیم و تلاش کنیم تا افراد و خیران جدیدی را به کمیته امداد متصل کنیم .

وی بر شفاف سازی عملکرد کمیته امداد به منظور افزایش جلب مشارکت های مردمی تاکید کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان یادآور شد: مددکاری موثر و کارآمد از حوزه حمایت مورد انتظار است چراکه می تواند احساس و عاطفه ای زیبا باشد تا جذب مشارکت های مردمی صورت گرفت.

آسوده به برگزاری انتخابات در امسال اشاره کرد و افزود: کمیته امداد از ورود به هرگونه مباحث سیاسی و انتخابات مبرا است و به هیچ وجه به این امر ورود نمی کند و از امکانات، منابع و فرصت های کمیته امداد برای حمایت از هیچ کاندیدایی وارد نمی شود

نشست تخصصی فرصت ها و چالش های تولید بذر برگزار شد

نشست تخصصی فرصت ها و چالش های تولید بذر با حضور دکتر مهدی پندار، معاون بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد زاده، مدیرکل اوقاف خراسان رضوی؛ اساتید و فعالان صنعت بذر در محل سالن جلسات اداره کل اوقاف استان برگزار شد.

دکتر مهدی پندار، در این نشست با اشاره به اینکه پیرو تاکیدات رییس سازمان اوقاف و امور خیریه موضوعات دانش بنیان، یکی از اولویت های سازمان اوقاف است، گفت: در همین راستا در حال پیگیری ثبت صندوق پژوهش و فناوری هستیم. همچنین اجرای دو مرکز نوآوری را در دست طراحی و اجرا داریم.

وی افزود: سازمان اوقاف در زیر شاخه های مختلف کشاورزی نظیر شیلات، دامپروری، باغات و زراعت، به‌صورت جدی در حال پیگیری فعالیت‌های دانش‌بنیان است.

پندار تصریح کرد: مطالعات آمایش سرزمینی در تمامی استان های کشور انجام شده است که یکی از این حوزه ها حوزه کشاورزی است که تمامی زیر شاخه های آن شامل شیلات، باغبانی و ... مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد زمین های زراعی کشور موقوفه هستند افزود: در این سند مشخص شده که استان ها چه رویکردی در این حوزه ها داشته باشند که موقوفات سراسر کشور را هم شامل می شود.

معاون بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف اظهار کرد: یکی از موضوعات اساسی در بحث زراعت موضوع بذر است. همان‌طور که می‌دانید اغلب بذرهای کشاورزی بخصوص صیفی‌جات از خارج کشور تهیه می‌شود. در حالیکه دانش و ظرفیت تولید آنها در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: بذر ترکیبی هیبریدی منجر به تولید درختان و یا گیاهانی خواهد شد که علاوه بر پایداری و مقاومت بیشتر در برابر آفت ها و بیماری ها، دارای میوه ها و محصولات درشت تر و مرغوب تری خواهند بود و سبب تسهیل فرآیند برداشت این محصولات نیز می شود.

در ادامه حجت السلام احمد زاده، مدیر کل اوقاف خراسان رضوی، بیان کرد: با اهتمام و تاکید نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف، اولویت ما نیز در بخش کشاورزی است و ترجیح دادیم ۱۰۰ هکتار زمینی که داریم در بخش کشاورزی و کمک به تولید استفاده کنیم.

احمد زاده با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین نشست ها در حوزه کشاورزی است گفت: از پیشنهادات کسانی که در این حوزه تخصص دارند استقبال می کنیم.

وی در خصوص بخش آب گفت: پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان های خراسان و شرقی کشور در حال انجام است و این پروژه انتقال آب برای دولت لیتری ۱۰ هزار تومان هزینه به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید منابع آب را پایدار کنیم، تاکید کرد: بحث آبخیزداری، احیای قنوات و روش های نوین آبیاری باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل اوقاف استان در پایان گفت: در این راستا تفاهم نامه ای با مرکز نخبگان شهید فهمیده منعقد می شود که در این بخش کمک فراوانی خواهد کرد.

در این نشست اساتید و فعالان صنعت بذر به بررسی وضعیت تولید بذر در کشور، میزان وارادت بذر، چالش پیش رو و نیز شرکت های موفق در تولید بذر به ارائه دستاورد ها و مشکلات در تولید بذر پرداختند.

یادآور می شود: در این نشست روسای ادارات اجرایی اوقاف استان حضور داشتند که از اراضی کشاورزی و دامپروری منطقه فیانی موقوفه گوهرشادآغا و پروژه های کشاورزی، شیلات و دامپروری موقوفه عبدالله رضوی شاندیز در راستای آشنایی با زنجیره ارزش در حوزه تامین مواد غذایی بازدید کردند./864/ت303/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات