۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۳۲۸۰۱
در دهه فجر؛

همایش بین المللی گام دوم انقلاب الگوی نظام انقلابی تمدن ساز برگزار می شود

همایش بین المللی گام دوم انقلاب الگوی نظام انقلابی تمدن ساز برگزار می شود
حسنی آهنگر از برگزاری همایش بین المللی گام دوم انقلاب الگوی نظام انقلابی تمدن ساز در دهه فجر خبر داد و گفت: یازده همایش دیگر در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا حسنی آهنگر در همایش تخصصی مبانی و راهبردهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که به همت دانشگاه جامع امام حسین(ع) و مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی صبح امروز در سالن امام خمینی(ره) مجتمع آموزش عالی محلاتی برگزار شد با گرامی داشت دهه بصیرت، گزارشی از همایش بین المللی گام دوم انقلاب الگوی نظام انقلابی تمدن ساز ارائه کرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق بسیار مهمی در زمینه تغییر هندسه قدرت رخ داد.

رییس دانشگاه جامع امام حسین(ع) ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی بلوک غرب و شرق با یکدگیر تقابل داشتند و بسیاری از دانشمندان عقیده داشتند در این هندسه قدرت، دین جایگاهی ندارد اما با انقلاب اسلامی تمام فرضیه های دانشمندان در این حوزه تغییر کرد و بسیاری بیان کردند فرضیه جایگاه دین در حکمرانی باید بار دیگر بررسی شود. در این فرضیه بار دیگر بررسی شوند و جامعه دینی ایران هندسه قدرت را تغییر داد و با فروپاشی شرق تقابل میان دین و غرب بیشتر شد.

وی با اشاره به صدور فرمان قتل سلمان رشدی از سوی امام خمینی(ره) گفت: با این فتوای امام خمینی(ره) نشان داده شد که حاکمیت سرزمینی دیگر معنا ندارد بلکه حاکمیت جهانی در حال خودنمایی است در نتیجه تقابل نظام سلطه با نظام اسلامی افزایش پیدا کرد؛ در چله دوم انقلاب در حالی که بسیاری از درون کشور شعار بن بست در کشور و ارتباط با غرب برای خروج از بن بست را مطرح می کنند رهبر معظم انقلاب با بیانیه گام دوم انقلاب آرمان امام را زنده کردند.

وی با تصریح بر این که  دانشگاه جامع امام حسین(ع) بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه جامع خود برای تحقق نظام اسلامی می داند، اظهار کرد: تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند نقشه عملیاتی است بنابراین مراکز علمی که موتور پیشران گام دوم انقلاب به شمار می روند باید به تبیین، نظریه پردازی و گفتمان سازی در بیانیه گام دوم انقلاب بپردازند.

حسنی آهنگر با بیان این که برای تبدیل کردن بیانیه گام دوم به گفتمان غالب، باید الگوسازی کرد، گفت: زمانی که اندیشه های امام خمینی و رهبر معظم انقلاب را که مبتنی بر اسلام است به مدل هایی تبدیل سازیم و در جامعه اجرا شود، تولید الگو کرده ایم و اگر این الگو تکثیر شود قدرت آفرینی کرده ایم، همان گونه که در حوزه دفاعی انجام شده است.

وی ادامه داد: ما به دنبال قدرت بین المللی هستیم زیرا می خواهیم بشریت را نجات دهیم و در چنین موردی نیازمند استقلال فرهنگی، نظامی و اقتصادی هستیم که البته در زمینه استقلال نظامی کارهای خوبی صورت گرفته اما در زمینه استقلال فرهنگی و اقتصادی باید تلاش های بیشتری انجام شود.

رییس دانشگاه جامع امام حسین(ع) با تأکید بر این که سپاه باید زمینه حضور دیگران در تحقق بیانیه گام دوم را ایجاد کند، اظهار کرد: در صورت حضور همه افراد در تحقق بیانیه گام دوم، این گام به راحتی برداشته می شود هرچند موانع بزرگی در سر راه قرار دارد؛ یازده همایش مانند این همایش در دانشگاه های سپاه برگزار می شود و از نشست های تخصصی که برگزار می شود، از مقالات برگزیده در همایش بین المللی گام دوم انقلاب الگوی نظام انقلابی تمدن ساز، در دهه فجر رونمایی خواهد شد./1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات