۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۳۲۸۲۹
«ایاد الربیعی» تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت وگو با رسا:

مقاومت اسلامی در عراق، پاسخی کوبنده به اشغالگران آمریکایی خواهد داد

مقاومت اسلامی در عراق، پاسخی کوبنده به اشغالگران آمریکایی خواهد داد
تحلیلگر عراقی مسائل سیاسی بیان داشت: مقاومت اسلامی پاسخی کوبنده به اشغالگران خواهد داد و بزودی مژده خروج آنها از عراق را می دهد.

«ایاد الربیعی» تحلیلگر عراقی مسائل سیاسی، در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزرای رسا با اشاره به حمله هوایی آمریکا به الحشد الشعبی، این حمله بزدلانه را نقض حاکمیت عراق دانست و افزود: به زودی ملت عراق نیروهای اشغالگر آمریکا را بیرون خواهد کرد و کشور خود را از بند ششم منشور سازمان ملل که با ثبات کشورشان منافات دارد، بیرون خواهد کرد.

ایاد الربیعی با اشاره به تشییع شهیدان الحشد الشعبی در مقابل سفارت آمریکا در بغداد، خاطر نشان ساخت: تشییع کنندگان با تظاهرات و تحصن در مقابل سفارت شیطان تا اخراج سفیر آمریکا که ارمغانی جز داعش و القاعده برای عراق نیاورده است، به تجمع خود ادامه خواهند داد.

این تحلیلگر عراقی مسائل سیاسی از حکومت و پارلمان عراق خواست تا موضع شجاعانه در قبال حمله هوایی آمریکا به سازمان الحشد الشعبی اتخاذ کنند تا این سازمان با اتحاد با همه اقشار جامعه عراق، نیروهای اشغالگر آمریکا را بیرون کنند.

ایاد الربیعی تحلیلگر سیاسی مسائل عراق افزود: گروه های مقاومت اسلامی پاسخی کوبنده به اشغالگران خواهند داد و بزودی مژده خروج آنها از عراق را به ملت این کشور خواهند داد.

شایان ذکر است که هزاران عراقی صبح امروز پیکرهای شهدای الحشد الشعبی را تشییع و مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع و اعتراض کردند.

مردم معترض ضمن اعلام برپایی تحصنِ باز برابر سفارت آمریکا خواهان بسته شدن آن و اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند.

ساعتی قبل رسانه‌ها از خروج شماری از کارمندان اصلی سفارت خبر داده و اعلام کردند که مقامات آمریکا حدود هشتاد کارمند را به اربیل در کردستان عراق منتقل کرده‌اند./983/ب

 

ارسال نظرات