۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۳۲۸۳۳
مبلغ عرصه بین الملل:

فعالیت طلاب خواهر در عرصه بین الملل گسترش یابد

فعالیت طلاب خواهر در عرصه بین الملل گسترش یابد
مبلغ عرصه بین الملل گفت: برای حضور خواهران طلبه در عرصه بین الملل بعد از اینکه طرح مورد نظر نگارش یافت، باید از تجارب افرادی که از حوزه بین الملل مطلع باشند، استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری  رسا، حجت الاسلام مسلمی با بیان اینکه در زمینه فعالیت طلاب خواهر در عرصه بین الملل اقداماتی انجام شده است اما کامل نیست، افزود: با توجه به جنگ سخت افزاری و نرم افزاری دشمنان اسلام ناب محمدی(ص), انتظار از فعالیت خواهران مبلغ در عرصه بین الملل بیشتر می شود.

وی بیان کرد: چنانچه بنا را بر فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) بگذاریم که فرمودند: «حوزه های علمیه باید چند قدمی جلوتر از حوادث جامعه و مسائل روز باشند», می بینیم که آنچه از فعالیت طلاب خواهر در عرصه بین الملل انتظار می رود، به صورت کامل محقق نشده است.

مبلغ عرصه بین الملل گفت: زمانیکه برای جذب نیروهای داعشی اقدام می شد زنی به نام ریما الجیش وهابی توانست 200 هزار نفر دختر جوان را از طریق فضای مجازی جذب داعش کند که این نشان دهنده تاثیرگذاری بالای زنان است.

لزوم حضور خواهران طلبه در جامعه و عرصه بین الملل در زمینه تبلیغ

وی اظهار داشت: شبهات اخیر در زمینه اصول و مبنانی اسلام که از اختلاف در خلافت و امامت و همچنین اینکه زنان باید در جامعه حضور داشته باشند یا خیر. و یا اینکه آیا زنان متدین باید درعرصه فعالیت های اجتماعی باشند یا خیر؟ از جمله شبهاتی است که لزوم حضور خواهران طلبه را در جامعه و عرصه بین الملل در زمینه تبلیغ به خوبی نشان می دهد.

حجت الاسلام مسلمی با اشاره به ضرورت حضور بانوان طلبه در عرصه بین الملل افزود: لازم است که باید بررسی هایی فوری و هدفمندی با مطالعه مهندسی شده انجام گیرد که برای حضور بانوان طلبه در عرصه بین الملل, چه ابزار فعالیتی احتیاج است؟و همچنین زنان چه مهارت هایی را برای انجام این فعالیت ها لازم دارند؟

وی ادامه داد: ابتدا باید آسیب شناسی صورت گیرد، خلاءها شناسایی شوند و همچنین نیاز سنجی و امکان سنجی انجام پذیرد، سپس برای تعریف یک تئوری که همراه با پروپوزال عملیاتی باشد، تمهیدات ضروری مهیا گردد و طرحی در زمینه نحوه حضور در میدان عمل طراحی شود زیرا چنانچه بدون داشتن محتوای پخته عمل کنیم دچار آسیب می شویم.

معاون سابق فرهنگی تبلیغی نماینده مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در سوریه اضافه کرد: برای حضور خواهران طلبه در عرصه بین الملل بعد از اینکه طرح مورد نظر نگارش یافت، باید از تجارب افرادی که از حوزه بین الملل مطلع باشند، استفاده کرده و کارگاه هایی تشکیل داد که به مهارت افزایی آنها بپردازد.

لزوم برگزاری دوره های منطبق با نیازهای روز برای خواهران طلبه جهت فعالیت در عرصه بین الملل

وی ادامه داد: همچنین باید افرادی که حداقل مسلط به یک یا دو زبان به جز زبان مادری باشند، در دوره ها حضور یابند و پس از مجهز شدن در دوره هایی که دارای مسائل منطبق با نیازهای روز است، با استناد عقلی و عملی این نیازها و شبهات پاسخ داده شده و سپس بر اساس نیازسنجی و امکان سنجی نحوه حضور در عرصه بین الملل ارتباط گیری صورت گیرد.

حجت الاسلام مسلمی بیان کرد: بخاطر برخی ملاحظات در همه کشورها نمی توان به تبلیغ پرداخت بنابراین در این کشورها می توان فرصت مطالعاتی را در اختیار علاقه مندان که شامل نیروهای جوان، محقق و یا نیروهای موثر در آن کشور می شوند، قرار داد تا از دستاوردها استفاده کنند و بیایند در اینجا دوره های دانش افزایی ببینند تا پس از بازگشت بتوانند آموزش های لازم را به مردم کشور خود ارائه دهند.

وی گفت: یکی دیگر از فعالیت هایی که بانوان طلبه در عرصه بین الملل می توانند انجام دهند، فعالیت در بخش کودک و نوجوان است.

وی عنوان کرد: از آنجایی که کودکان دارای فطرت پاک هستند بنابراین خواهران طلبه در خارج از کشور می توانند تاثیر بسیاری بر روی آنها بگذارند، زیرا بانوان به دلیل ویژگی های. ارباطی عاطفی, روحی و روانی خود با کودکان و نونهالان نقش بیشتری در این زمینه می توانند ایفا کنند.

تاثیرپذیری بیشتر کودکان

مبلغ عرصه بین الملل با بیان اینکه کودکان می توانند آنچه آموزش می بینند را به خانواده خود منتقل کنند، افزود: می توان از طریق ترجمه کتب داستان، پرده خوانی و قصه گویی, نقاشی، اجرای نمایش، برگزاری مسابقات و غیره در کودکان و نوجوان تاثیرگذاشت.

وی بیان کرد: در دنیای فعلی از سوی مکاتب منحرف و مختلف سوءاستفاده بیشتری از کودکان به ویژه دختران می شود زیرا کودکان به جهت فطرت پاکشان تاثیرپذیری بیشتری دارند.

حجت الاسلام مسلمی گفت: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب 48 بار از کلمه جوانان استفاده کرده اند که این نشان دهنده این است که جوانان در زمینه بعد صدور معنوی انقلاب می توانند نقش موثری را ایفا کنند.

وی اظهار داشت: در برخی از مسائل از جمله مشاوره، ازدواج، کودکان و غیره بانوان طلبه حتی بیشتر از آقایان می توانند تاثیرگذار باشند.

تاثیرگذاری انجام مشاوره توسط بانوی طلبه در عرصه بین الملل

وی ادامه داد: در بخش بین الملل نیز انجام مشاوره توسط یک بانوی طلبه که مسلط به مسائل اسلامی و مشاوره ای باشند، می توانند تاثیرگذاری بسیاری داشته باشد./1370/ج

ارسال نظرات