۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۳۲۵۲۰
امام جمعه همدان:

طلاب خواهر در تربیت جامعه نقش بسزایی دارند

طلاب خواهر در تربیت جامعه نقش بسزایی دارند
امام جمعه همدان گفت: اساس کار حوزه علمیه خواهران استان همدان نیز بایستی تربیت مربی های کارآمد برای خانواده ها باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید حوزه علمیه خواهران استان همدان به سخنرانی پرداخت و با تأکید به اهمیت تربیت اسلامی اظهار داشت: تربیت، مسئله ای است که در قرآن کریم به آن تأکید و توجه بسیاری شده است و این کتاب آسمانی، عالم هستی را برمبنای تربیت معرفی کرده است.

امام جمعه همدان تأکید کرد که انسان باید به شناخت کامل از مربی خود برسد و گفت: خداوند، مربی انسان است و برای بشریت، نقشی بالاتر از تربیت نیست، همانطور که انبیای الهی، با برعهده گرفتن نقش مربی گری در جامعه، در این مسیر حرکت کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: حوزه های علمیه خواهران، تاکنون برکات و ثمرات بسیاری داشته است و از این پس باید نقش مربی‌گیری نیز داشته و در این مسیر حرکت کند، زیرا بانوان طلبه در تربیت جامعه نقش به سزایی دارند.

حجت الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی بیان داشت: حوزه‌های علمیه خواهران باید احتیاط در زمینه بنیان خانواده که موضوعی بسیار حساس است، وارد شود زیرا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات جامعه از خانواده ها نشأت می گیرد.

امام جمعه همدان در ادامه گفت: اساس کار حوزه علمیه خواهران استان همدان نیز بایستی تربیت مربی های کارآمد برای خانواده ها باشد و این موضوع را به خوبی در سطح کشور توسعه بدهد که لازمه آن همراهی و همدلی و مشورت کادر مدیریتی با یک دیگر استان است.

در ادامه نماینده ولی فقیه استان همدان، به اهمیت حوزه‌های علمیه خواهران در تربیت دینی جامعه پرداخت و اظهار داشت: تأثیر گذاری طلاب خواهر در توسعه فرهنگ دینی خانواده ها بسیار بالا است و باید در این زمینه کاملاً ورود کنند و از ظرفیت‌های بانوان در زمینه‌های مختلف باید استفاده شود./1370/ج

ارسال نظرات