۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۶۳۲۸۸۵

مراسم بزرگداشت پدر معنوی شیعیان ایتالیا برگزار شد

مراسم بزرگداشت پدر معنوی شیعیان ایتالیا برگزار شد
مراسم بزرگداشت «لوییجی(عمار) دمارتینو»، پدر معنوی شیعیان ایتالیا در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اعلام مراسم بزرگداشت «لوییجی(عمار) دمارتینو»، گفت که وی از مهاجران الی الله بود و با تحقیق در مکاتب مختلف به سوی معارف اهل بیت(ع) هجرت کرد.

فرمانیان افزود: وی طی مدت چهل سال فعالیت، افراد بسیاری را به سوی نور هدایت کرد. از ویژگی‌های او این بود که اعمالش با معارف اهل بیت(ع) منطبق بود.

وی اظهار کرد: دمارتینو طی چهار دهه به دنبال کسب معارف اهل بیت(ع) بود. برای معرفی اهل‌ بیت(ع) باید سه شیوه را سرلوحه کار خود قرار دهیم؛ از نفی به اثبات رفتن. لغو غلو و به سمت ایجاب حرکت کردن.

وی گفت: شیوه دمارتینو معرفی اهل بیت(ع) و هزینه کردن خود، خانواده و امکاناتش در راستای این اقدام بود. وی با شرح صدری که داشت، پدر معنوی شبعیان ایتالیا شد. مهمترین ویژگی یک رهبر، شرح صدر است. اولین تشکل شیعه از سوی وی در ایتالیا راه اندازی شد. در این راستا باید تشکیلات شیعه را در جهان گسترش داد.

وی افزود: دمارتینو مجله ایتالیایی اسلام ناب را برای توسعه اسلام و معارف اهل‌ بیت(ع) در کشورش منتشر کرد. وحدت گرایی و اهل تقریب بودن از دیگر ویژگی های وی بود.

بزرگداشت دمارتینو در مرکز المهدی(عج) رُم

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پس از خاکسپاری عمار (لوییجی) دِمارتینو، پدر معنوی شیعیان ایتالیا و عضو ایتالیایی مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در شهر تورین و برپایی مجلس ترحیم آن مرحوم در مرکز اسلامی امام علی(ع) این شهر، مراسم بزرگداشتی با حضور اکبر قولی، رایزن فرهنگی ایران در رُم و حجت الاسلام عباس (دامیانو) دی پالما، رییس مرکز المهدی(عج) رُم در محل این مرکز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، پیام تسلیت آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل البیت(ع) قرائت شد. در متن این پیام ضمن عرض تسلیت به جامعه شیعیان ایتالیا و خانواده آن متوفی، مرحوم دمارتینو از پیشگامان تشیع در ایتالیا و عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع) معرفی و از مساعی وی در تبلیغ آموزه‌های تشیع و تشکل و اتحاد شیعیان ایتالیا تقدیر شده بود.

قولی هم در سخنانی، فقدان آن مرحوم را به خانواده وی و شیعیان ایتالیایی که از طریق آن متوفی با تشیع آشنا و به این آیین مشرف شده‌اند، تسلیت گفت و با تقدیر از مساعی او جهت معرفی آموزه‌های تشیع در ایتالیا از طریق تأسیس انجمن اهل البیت(ع) و انتشار مجله «اسلام ناب» اظهار کرد: جا دارد همگی دست به دست هم دهیم تا انتشار این نشریه که یکی از دستاوردهای بزرگ عمار بوده و با جدیت تا اجابت دعوت حق، دغدغه انتشار آن را داشته، ادامه دهیم و با انتشار آن، یاد عمار دمارتینو را همواره زنده نگه داریم./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات