۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۳۲۸۹۳

ورود غیرقانونی ۳۰ هزار صهیونیست به مسجدالاقصی در سال گذشته

ورود غیرقانونی ۳۰ هزار صهیونیست به مسجدالاقصی در سال گذشته
مدیرکل اداره اوقاف اسلامی و امور مسجدالاقصی از ورود غیرقانونی حدود ۳۰ هزار شهرک‌نشین به این مسجد مقدس در سال گذشته میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عزام الخطیب» مدیر کل اداره اوقاف اسلامی و امور مسجدالاقصی اعلام کرد، طی سال ۲۰۱۹، ۲۹۶۱۰ شهرک‌نشین صهیونیست به صورت غیرقانون وارد مسجدالاقصی شده‌اند و این اقدام با حمایت پلیس، نیروهای ویژه و عناصر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

الخطیب تصریح کرد: تمامی شاخص‌ها و برآوردها حاکی از افزایش تعرض‌ها به مسجدالاقصی دارد و این موضوع به وضعیت تاریخی و قانونی کنونی مسجدالاقصی به عنوان مسجد اسلامی مسلمانان ضربه وارد می‌کند.

وی سپس به مقامات رژیم صهیونیستی درباره استفاده از مسأله مسجدالاقصی به عنوان سکویی برای تحقق دستاوردهای سیاسی و تبلیغات انتخاباتی هشدار داد و گفت، این رفتارها احساسات میلیون‌ها مسلمان در اطراف جهان را جریحه‌دار می‌کند.

عزام الخطیب در ادامه بر مُصِر بودن اداره اوقاف اسلامی برای مقابله با تمامی تعرض‌ها به مسجدالاقصی هشدار دارد و از فلسطینی‌ها خواست با وحدت صفوف به مقابله با طمع‌ورزی‌های صهیونیستی علیه مسجدالاقصی بپردازند.

 تولیت اماکن مقدس در قدس بر عهده اردن است؛ این کشور در سال ۱۹۲۴ و همراه با پایان امپراتوری عثمانی سمت مذکور را بر عهده گرفته و در سال ۱۹۸۸ «ملک حسین» شاه سابق اردن با قطع ارتباط با کرانه باختری اما همچنان سرپرستی مسجدالاقصی را در نزد اردن نگه داشت./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات