۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۳۲۹۴۵
دختر شیخ زکزاکی؛

شیخ زکزاکی حامی و مبلغ وحدت بین مسلمانان است

شیخ زکزاکی حامی و مبلغ وحدت بین مسلمانان است
دختر شیخ زکزاکی با اشاره به اینکه پدرم حامی و مروج وحدت بین مسلمانان در نیجریه است، گفت: دولت تیجریه قریب به ۴۰ سال است شیخ زکزاکی را آزار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رقیه زکزاکی دختر شیخ ابراهیم زکزاکی، امروز در همایش «حمایت از شیخ زکزاکی رهبر مظلوم نیجریه» که در مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: مظلومیت پدرم بسیار است.

وی افزود: حدود ۴۰ سال است که دولت نیجریه شیخ زکزاکی را آزار می دهد و این آزارها در سالهای اخیر به اوج خود رسیده و شما در جریان ظلم و ستم های دولت نیجریه در این  5 سال هستید.

دختر شیخ زکزاکی ادامه داد: پدرم تا به امروز در زندان های مختلفی زندانی شده که در یکی از زندان ها قریب به دو سال آفتاب ندید و از گذر زمان بی اطلاع بود. ارتش نیجریه منزل شیخ زکزاکی را تخریب کردند و مردم به خاطر ترسی که داشتند جرات نداشتند به خانواده ما مکان اسکان دهند.

دختر شیخ زکزاکی عنوان داشت: دولت بارها دست به ترور پدرم زد و با این اقدامات خانواده ام به شدت هراسان بودند؛ در حمله زاریا سربازان نیجریه قریب به ۸ ساعت تیراندازی می کردند و اجازه نمی دادند کسی از روستا خارج شود و بعد از دو روز تیراندازی به منزل ما نزدیک شدند.

وی افزود: زمانی که به منزل ما رسیدند ده دقیقه فرصت دادند که اهل منزل خارج شوند و تهدید کردند اگر از منزل خارج نشویم منزل را تخریب کنند که ناگهان دود آتش فضای خانه را گرفت و ما مجبور شدیم بیرون بیاییم.

دختر شیخ زکزاکی افزود: ارتش با تیراندازی به پدر و مادرم آنان را زخمی کردند و برادرانم را به شهادت رساندند، حدود چهار سال است که از این واقعه می گذرد و در این ماه های اخیر با همان وضعیت بیماری و مسمومیت سربی ناشی از گلوله هایی که در بدن والدینم هست در یک خانه محبوس هستند و از هر نوع امکان درمانی و زندگی محروم اند.

وی ادامه داد: تنها محکومیت پدر ما این بود که می گویند شیخ یک ارتشی را به قتل رسانده در حالی که خودشان این کار را کردند دولت نیجریه تمام برادران ما را به شهادت رساند اما هیچ وقت از آن صحبت نمی شود. شعار پدر من این بود که ما نباید در برابر دشمن از خودمان ضعف نشان دهیم از مهمترین شاخصه های شیخ زکزاکی داشتن روحیه استقامت است.

دختر شیخ زکزاکی بیان داشت: علما و روحانیون نیجریه با رشوه گرفتن از دولت سکوت می کنند و از پدرم حمایت نمی کنند، دولت بارها به شیخ پیشنهاد رشوه داده تا سکوت کند اما ایشان با تبلیغ مکتب تشیع و افشای ظلم دولت سکوت را می شکستند.

وی ابراز کرد: کسی در نیجریه حق صحبت از ظلمی که در حق شیخ صورت پذیرفته را ندارد و می ترسند از شیخ زکزاکی صحبت کنند. شیخ زکزاکی اعتقاد راسخی به ایجاد وحدت داشت ایشان از همان دوران که امام راحل سخن از وحدت به میان آوردند اقدام به برگزاری همایش وحدت در هفته وحدت کردند حتی وهابیون را هم به این همایش دعوت می کرد و با خوش خلقی آنان را در آغوش می گرفت.

دختر شیخ زکزاکی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از مسیحیان زمانی که می دیدند شیخ زکزاکی مصلحت مردم را اولویت قرار می دهد از شیخ پشتیبانی می کردند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات