۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۳۲۹۴۹
فرمانده سپاه گلستان:

خدمت پرستاران به مردم عین عبادت است

خدمت پرستاران به مردم عین عبادت است
فرمانده سپاه نینوای گلستان در جمع پرستاران گفت: همه ما باید تا بتوانیم به خلق خدا خدمت کنیم که این عین عبادت حق تعالی بوده و پرستاری یکی از مصادیق خدمت‌رسانی به مردم است.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار حسین معروفی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز پرستار که در بیمارستان طالقانی برگزار شد، اظهار داشت: حضرت زینب (س) با آن تربیت الهی و انسانی و به واسطه اقدام بزرگی که در واقعه کربلا انجام داد، نهضت سیدالشهدا (ع) را ماندگار کرد.

وی گفت: مسئولیت پرستاری از امام سجاد (ع) و فرزندان اهل بیت (ع) بعد از واقعه عاشورا برعهده حضرت زینب (س) بود و پرستاری ایشان از آن حضرت نه فقط پرستاری از برادرزاده بلکه پرستاری از امام زمان خویش بود.

فرمانده سپاه نینوای استان با بیان اینکه حضرت زینب (س) مصائب زیادی را برای نجات اسلام ناب تحمل کردند، افزود: در منطق اسلام ناب محمدی جنسیت افراد مطرح نیست و رعایت نکات اخلاقی و عرفی اصل والایی است. بعد از جریان شهادت امیرالمونین (ع)، شهادت حضرت مجتبی (ع) و وقایع دشت نینوا آن حجم از مصائب بر حضرت زینب (س) وارد آمد اما ایشان بر اساس صبری با ارزش فرمودند: چیزی جز زیبایی ندیدند.

وی خاطرنشان کرد: اگر حضرت زینب (س) در کربلا نبود کربلا ماندگار نمی‌شد و حماسه آفرینی‌های ظهر عاشورا بعد از چند سال رو به فراموشی می‌رفت.

سردار معروفی با تأکید بر ولایتمداری حضرت زینب (س) اظهارداشت: در هیچ مقتل و کتابی سراغ ندارید که این بانوی بزرگوار از کربلا تا شام جایی بدون اجازه از امام زمان خویش خطبه خوانده باشد. شخصیت این خانواده برای همه مسلمین و بشریت است و موضوع شیعه و سنی پیرامون اهل بیت مطرح نیست و حضرت زینب (س) زینت اهل بیت(ع) است و شاخصه‌هایی همچون ایمان، بصیرت و صبر جز ویژگی‌های این حضرت است.

وی ادامه داد: هیچ کس به اندازه یک پرستار لذت بهبود یافتن بیمار را درک نمی‌کند زیرا پرستار لحظه به لحظه زمان معالجه و درمانِ بیماری که در کنار او بستری است را می‌بیند.

فرمانده سپاه نینوای استان خطاب به پرستاران بیمارستان طالقانی گفت: این بیمارستان اطفال است و شما در حال پرستاری از اطفالی هستید که آینده این کشور برای آنهاست پس علاوه بر کار بزرگ پرستاری، از نسل آینده کشور مراقبت می‌کنید.

وی افزود: همه ما باید تا بتوانیم به خلق خدا خدمت کنیم که این عین عبادت حق تعالی بوده و پرستاری یکی از مصادیق خدمت‌رسانی به مردم است.

سردار معروفی گفت: پرستار به قومیت و مذهب و رنگ پوست مراجعان نگاه نمی‌کند زیرا نگاه او به این است که چه کاری باید انجام دهد تا بیمار هرچه زودتر معالجه شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات