۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۳۳۰۱۸
به همت دانشکده دین و رسانه دانشگاه صداوسیما برگزار شد؛

نقش شبکه های اجتماعی در کنترل فتنه

نقش شبکه های اجتماعی در کنترل فتنه
محسن غفاری، مدیرعامل پیام رسان ایتا در آمفی‌تئاتر دانشکده دین و رسانه دانشگاه صدا و سیما به بحث دربارۀ نقش شبکه‌های اجتماعی داخلی در کنترل فتنه پرداخت.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، محسن غفاری مدیر پیامرسان ایرانی ایتا روزگذشته در نشست نقش شبکه‌های اجتماعی در کنترل فتنه که به همت دانشکده دین و رسانه دانشگاه صداوسیما برگزار شد، به بیان مطالبی درباره نقش شبکه‌های اجتماعی در زمان فتنه پرداخت.

وی با بیان موضوع کنترل، رصد مستمر و دقیق دشمن در فضای مجازی گفت: دشمن شناخت کاملی از جامعۀ ما دارد، در اتفاقات اخیر با بستن اینترنت، از ادامه پیدا کردن فتنه به صورت امنیتی جلوگیری کردیم در حالی که ریشه‌های فتنه در شناخت دشمن از ابعاد فرهنگی و اجتماعی جامعه ما وجود داشت.

محسن غفاری دربارۀ نفوذ گفتمانی توضیح داد: در جلسه‌ای که موضوع بستن اینستاگرام در سال 1396 تصویب شد، بعضی از دوستان گفتند: «محتوای اینستاگرام توسط گردان‌های سایبری ما پر شده است.» به این شکل از بسته شدن اینستاگرام جلوگیری کردند!

وی در مورد کنترل محتوا خاطر نشان کرد: وقتی شما از نام و نشانی سایت ایتا در اینستاگرام استفاده می‌کنید حساب شما ساسپند می‌شود؛ این زمین زمینی نیست که بتوانید در آن بازی کنید، اگر هم بازی کنید به جایی نمی‌رسید!

مدیرعامل پیام‌رسان ایتا به مسئله مالی پیام‌رسان پرداخت و اظهار داشت: من به یکی از مسئولین گفتم ایتا برای 30 میلیون کاربر، 30 الی 50 میلیارد تومان سخت‌افزار نیاز دارد؛ در پاسخ گفت: 50 میلیارد پول زیادی برای کشور نیست، ما یک سد می‌سازیم چند صد میلیارد تومان هزینه می‌کنیم و اگر بخواهیم یک پیام‌رسان بسازیم 50 میلیارد تومان برای ما پولی نیست!

وی افزود: در نهایت در شورای عالی فضای مجازی 5 میلیارد تومان وام برای ایتا تخصیص دادند که ما نگرفتیم!

محسن غفاری در مورد فرهنگ‌سازی اینستاگرام در کشور گفت: یک دختر قمی تبلیغ بی‌حجابی می‌کند و توانسته است تاثیراتی را نیز در خانواده خودش و افرادی که او را دنبال می‌کنند داشته باشد.

وی در پاسخ به علت ادامه فعالیت این شبکه در داخل کشور توضیح داد: 60 درصد درآمد اپراتورهای موجود فقط از اینستاگرام است؛ در جلسه ای با مدیران اپراتورها بحث استفاده مردم از اینستاگرام پیش آمد که مدیران این اپراتورها نگرانی شدیدی داشتند که در صورت فیلتر شدن شبکه‌های خارجی، منبع درآمد خود را از دست خواهند داد.

مدیر پیامرسان ایتا در پایان عنوان کرد: اینها مسائلی است که باید در حوزه‌های ساختاری و نهادهای متولی مورد بازنگری قرار گیرد تا امکان عمق بخشی و ارتقا تاثیر گذاری بیشتر پیام‌رسانهای داخلی را در فضای شبکه های اجتماعی ارتقا داد. /882/ 202/

ارسال نظرات