۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۶۳۳۰۳۶
حجت الاسلام والمسلمین رحمت:

خدمات اجتماعی و فرهنگی روحانیان در جامعه قابل تقدیر است

خدمات اجتماعی و فرهنگی روحانیان در جامعه قابل تقدیر است
حجت الاسلام والمسلمین رحمت با بیان اینکه خدمات اجتماعی و فرهنگی روحانیان در جامعه قابل تقدیر است، گفت: آنها همیشه با دستان خالی بیشترین خدمت را به مردم داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا رحمت از علمای کرمان و عضو سابق بخش استفتائات بیت امام خمینی(ره) در گردهمایی طلاب و فضلای استان کرمان که در مدرسه علمیه کرمانیهای قم برگزار شد، با بیان این که باید قرآن را به عنوان یک کتاب آسمانی از جان و دل باور کنیم، گفت: امام آیات قرآن را باور داشت ولی ما قبول داریم به همین جهت حضرت امام(ره) از هر فرصتی حتی در بیمارستان برای تلاوت قرآن استفاده می کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم توجه طلاب به نماز اول وقت افزود: وقتی احوالات علمای اهل معرفت و عرفان را مطالعه می کنیم همگی به نماز خود اهمیت می داده و تأکید داشتند که اگر می خواهید به اوج ترقی برسید به نماز اول وقت با خضوع و خشوع توجه داشته باشید.

این استاد حوزه با بیان این اذان ندای الهی برای دعوت در گفتگویی دو طرفه میان عبد و خدا است، تصریح کرد: همه ما وقتی دوستی یا آشنایی ما را صدا می‌کند سریع جواب می دهیم و او را معطل نمی گذاریم ولی چرا وقتی صدای اذان بلند می‌شود نسبت به آن بی توجه یا کم توجه هستیم؟

وی تبلیغ دین و سخنرانی آگاهی بخش را از شاخصه های مبلغان و روحانیان دانست و گفت: سعی کنید در سخنرانی های خود مردم را به نماز و قرآن دعوت کنید، ما جامعه ای قرآنی و عرفانی نیاز داریم که از مسیر خدا جدا نشود.

حجت الاسلام والمسلمین رحمت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات فرهنگی و اجتماعی روحانیت در جامعه یادآور شد: روحانیت در طول تاریخ بزرگترین خدمات اجتماعی را با دستان خالی به مردم عرضه کرده است و این فعالیت ها از گذشته تا به امروز ادامه داشته است.

وی تصریح کرد: روحانیان و مبلغان در امور فرهنگی و دینی پیشتاز بوده و هستند اما در عرصه های اجتماعی و خدمت رسانی نیز خدمات این نهاد بزرگ قابل تقدیر است که البته باید ادامه پیدا کند./1330/ج

ارسال نظرات