۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۳۳۰۴۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت رویدادهای فاخر فرهنگی با هدف تقویت گفتمان انقلاب اسلامی

ضرورت تقویت رویدادهای فاخر فرهنگی با هدف تقویت گفتمان انقلاب اسلامی
حجت الاسلام شکریان گفت: با توجه به گسترش روز افزون تهاجم فرهنگی در جوامع اسلامی، تقویت جشنواره‌هایی با رویکرد گفتمان انقلاب اسلامی امری اجتناب ناپذیر است.
حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، ضمن اعلام انزجار از عمل وحشیانه ایالات متحده آمریکا در عراق و شهادت و زخمی شدن جمعی از نیرو‌های بسیج مردمی و اشاره به شروع به کار جشنواره مردمی فیلم عمار و با اهمیت به تقویت و ترویج اینگونه فعالیت‌ها در حوزه سینما، اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های این جشنواره فاخر و انقلابی، مردمی بودن آن است که این رویکرد در حوزه‌های سینما و تلویزیون هم باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
 
وی در ادامه با اشاره به افزایش رونق این جشنواره و آثار آن در سال‌های اخیر، افزود: تداوم اینگونه جشنواره‌های مردمی و انقلابی می‌تواند زمینه ترویج و توسعه گفتمان انقلاب اسلامی را فراهم کند و جریان سازی گفتمان انقلاب اسلامی در این جشنواره بسیار ارزنده و قابل تقدیر است.
 
حجت الاسلام شکریان به موضوع اثرگذاری ذهن مخاطب در حوزه فعالیت‌های سمعی و بصری اشاره و تصریح کرد: گستردگی موضوعات مختلف این جشنواره و رویکرد دینی و فرهنگی آن در بخش تولید فیلم، سریال و مستند یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خوب این جشنواره است که از ظرفیت‌های عظیم حوزه دین بهره برداری شده است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به شروع به کار این رویداد فرهنگی و رسانه‌ای فاخر در کشور، خاطر نشان کرد: با شروع این جشنواره در سال‌های اخیر شاهد تولد نسل جدیدی از هنرمندان جوان و انقلابی در کشور بوده ایم که می‌تواند برای ترویج مبانی گفتمان انقلاب اسلامی موثر واقع شود.
 
حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود به تقدیر از دست اندرکاران این جشنواره مردمی و انقلابی، تاکید کرد: ظهور و بروز این رویداد فرهنگی و سینمایی گفتمان جدیدی در حوزه فعالیت‌های سینمایی و هنری ایجاد کرده است و باید با برنامه ریزی مدون و دقیق در راستای ترویج مبانی گفتمان انقلاب اسلامی حتی در منطقه و جهان ایجاد کند.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به تدوین بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و خطاب ایشان به جوانان و نوجوانان ایران اسلامی، بیان داشت: رسانه امروز مهم‌ترین ابزار برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی است و رسانه‌های انقلابی و رویداد‌های رسانه‌ای فاخر، چون جشنواره فیلم عمار هم می‌تواند برای گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب و تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب نقش بسزایی داشته باشد.
 
استاد حوزه‌ علمیه مازندران با اشاره به اهمیت فعالیت‌های انقلابی و دینی در جامعه، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین شاخصه انقلاب اسلامی و ماهیت این انقلاب در استکبار ستیزی است و همین شاخصه امروز برای برخی جوامع اسلامی و جهان به عنوان الگو مورد توجه قرار گرفته است.
 
حجت الاسلام شکریان در پایان گفت: مبانی گفتمان مقاومت و پایداری باید در این جشنواره‌ها و رویداد‌های فرهنگی و رسانه‌ای مورد توجه هنرمندان و فیلمسازان قرار گیرد./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات