۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۳۳۰۷۰
حجت الاسلام والمسلمین محقق داماد:

آیت الله محقق داماد همواره بر نشاط علمی طلاب تأکید داشت

آیت الله محقق داماد همواره بر نشاط علمی طلاب تأکید داشت
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مرحوم آیت الله محقق داماد همواره بر شاط علمی طلاب تأکید داشتند، گفت: امروز حوزه علمیه باید در راستای همان سیره علمای قدیم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی محقق داماد صبح امروز در آیین نکوداشت آموزگار فقاهت آیت الله سید محمد محقق داماد که در سالن همایش های پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، از عنایت مراجع تقلید و شخصیت های برجسته حوزوی و کشوری برای برگزاری این مراسم نکوداشت تقدیر و تشکر کرد.

وی ادامه داد: حدود 50 سال گذشته هنگامی که مرحوم آیت الله محقق داماد فوت کردند هیچ رسانه ای حاضر نشد خبر فوت ایشان را منتشر کند، اما امروز بعد از گذشت 50 سال همه گرد هم آمده ایم و یاد و خاطره و مقام علمی ایشان را گرامی می داریم و این کار بسیار جای تقدیر و تشکر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محقق داماد با بیان اینکه پدرمان جز به علم و تقوا به چیز دیگری توجه نمی کرد، خاطرنشان کرد: در آن زمان متنی را آیت الله مکارم شیرازی برای فوت مرحوم آیت الله محقق داماد مرقوم فرمودند و در یکی از ستون های روزنامه اطلاعات قرار گرفت که همان هم مورد اعتراض واقع شد؛ امروز کسانی که متصدی مرجعیت شیعه هستند مجلسی را برای نکوداشت این عالم بزرگ تشکیل داده اند و همه شخصیت های بزرگ در ان شرکت کرده اند که از همه آنها تشکر دارم.

وی به بیان خاطراتی از مرحوم آیت الله محقق داماد پرداخت و تأکید کرد: ایشان در کمال شرایط سخت زندگی با نشاط بودند و همواره بر لزوم نشاط در تحصیل تأکید داشتند؛ ایشان مقید بودند که یک درس صبح و یک درس بعدازظهر داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مرحوم آیت الله محقق داماد در شب های درسی تأکید بسیاری داشتند که در درس تمرکز داشته باشیم، گفت: بنده مراکز مختلف علمی جهان را دیده ام و می توانم قسم یاد کنم که هیچ مرکزی به موفقیت حوزه علمیه قم در دوران علمای گذشته نمی رسید؛ طلاب در آن زمان همواره تمرکز بر درس و بحث و تحقیق داشتند و با سرافرازی در سایه مناعت زندگی خود را سر می کردند.

وی در پایان بر ضرورت تقویت بن مایه های علمی حوزه علمیه افزود: امروز نیز حوزه علمیه باید در راستای همان سیره علمای قدیم قرار گرفته و سایه هدایت و نور علوم خود را به سراسر جهان برساند./841/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
حسین ثالث موید
ارسال نظرات