۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۳۳۱۳۰
حجت الاسلام کمساری:

راه خروج از مشکلات رجوع به گفتمان و سیره امام خمینی است

راه خروج از مشکلات رجوع به گفتمان و سیره امام خمینی است
حجت الاسلام کمساری خلاصه شدن امام خمینی به مناسبت‌ها را انحراف از مسیر انقلاب دانست و گفت: راه خروج از مشکلات مراجعه به اندیشه و گفتمان و سیره امام خمینی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عباس کمساری ظهر امروز در سلسله نشست‌های آشنایی با اندیشه و سیره امام خمینی (ره) با عنوان «حقوق شهروندی از دیدگاه امام خمینی» که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد، گفت: اگر امام را تنها در ۱۴ و ۱۵ خرداد خلاصه کنیم انحراف از مسیر انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: همانگونه که جوانان در زمان پیروزی انقلاب اندیشه امام راحل را دیدند، لبیک گفتند و یار و همراه آن امام شدند، امروز هم باید اندیشه‌ها و گفتمان‌های امام راحل سانسور نشود و همانگونه که هست به نسل جوان منتقل شود.

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی استان اصفهان با یاد آوری تأکید رهبر معظم انقلاب بر ترویج اندیشه‌های امام، گفت: در شرایط سخت امروز که شاید مورد قبول خیلی از ما نباشد تنها راه خروج از مشکلات مراجعه به اندیشه و گفتمان و سیره امام خمینی (ره) است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر پیوسته در مناسبت‌های مختلف و سخنرانی‌های خود نسبت به ترویج اندیشه امام و آشنایی جامعه با اندیشه امام خمینی (ره) تأکید کرده است.

حجت الاسلام کمساری گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، اگر مردم و مسؤولان از اندیشه و تفکر امام خمینی (ره) فاصله بگیرند سیلی سختی خواهند خورد و در معرفی انقلاب اسلامی می‌فرماید، این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای عالم شناخته شده نیست.

وی با اشاره به نزدیک شدن به چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز کرد: امروز جامعه، مردم، نسل سوم و چهارم و پنجمی که در حال ورود به این عرصه است و قبل از انقلاب و انقلاب را درک نکرده اند سوال اصلی آن‌ها چرایی و چیستی انقلاب است.

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی استان اصفهان گفت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس اندیشه امام خمینی (ره) و گفتمان امام بنیانگذاری شده است و زمانی خواهیم توانست چیستی و چرایی انقلاب را پاسخگو باشیم که با اندیشه امام آشنا باشیم.

حجت الاسلام کمساری افزود: اگر امروز بتوانیم تمامی اندیشه‌های امام خمینی (ره) را بدون سانسور ترویج کنیم و با آن گزینشی برخورد نکنیم و آن را همانگونه که هست به نسل جوان و نسلی که امام را ندید و امام را درک نکرد منتقل کنیم نسل جوان امروز نیز مانند نسل جوانی که امام را دیدند و عاشق امام شدند، آن‌ها نیز عاشق امام خواهند شد.

به گفته وی یکی از آفت‌هایی که اندیشه معمار کبیر انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند این است که برخی عامدانه و یا از روی غفلت، باتوجه یا بی‌توجه با اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی برخورد می‌کنند و آن را محصور به مناسبت‌های دهه فجر و ۱۴ و ۱۵ خرداد می‌کنند که این مهم خطر و آفت است.

حجت الاسلام کمساری ادامه داد: اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی باید محل رجوع در همه زمان‌ها و ایام باشد و به خرداد و بهمن محدود نشود، چون اگر این گونه باشد، انحراف از مسیر انقلاب است.

لازم به ذکر است، سلسله نشست‌های آشنایی با اندیشه و سیره امام خمینی (ره) با عنوان «حقوق شهروندی از دیدگاه امام خمینی» از سوی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرستان کاشان و با همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات