۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۶۳۳۱۶۴
آیت الله جاودان:

اهل بیت باطن عالم را می‌بینند

اهل بیت باطن عالم را می‌بینند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اهل بیت(ع) باطن عالم را می‌بینند، گفت: اداره کنندگان عالم کسانی هستند که باطن آن را مشاهده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، در جلسه درس اخلاق که در حسینیه مرحوم شیخ زاهد برگزار شد، گفت: خداوند می فرماید: ما انسان را خلق کردیم و می دانیم که نفس آدمی چگونه و به چه چیزی او را وسوسه می‌‌کند.

وی افزود: قرآن کریم می فرماید: خداوند از رگ گردن به انسان نزدیک تر است، این آیه اشاره به یک درجه از نزدیک بودن خداوند به انسان دارد.

آیت الله جاودان با بیان اینکه دو فرشته عتید و رقیب اعمال انسان را ثبت می کنند، ابراز کرد: هیچ یک از اعمال و رفتار آدمی از نظر آنان پنهان نمی ماند بلکه همه اعمال انسان را دریافت و ثبت می کنند؛ انسان در قیامت باید پاسخگوی اعمالش باشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه آدمی با اعمالی که در دنیا انجام می دهد دوزخ و بهشت ابدی خود را رقم می زند، اظهار داشت: انسان جهنمی دوزخش از همین دنیا آغاز می شود و زمانی که مرگ گریبان او را می گیرد جهنم را به عینه مشاهده می کند.

وی با اشاره به اینکه انسان معادباور گناه نمی کند، ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: ما به شیطان سلطنت ندادیم مگر اینکه بدانیم چه کسی به قیامت معتقد است و چه کسانی به آخرت شک دارند؛ انسان اگر به قیامت یقین داشته باشد شیطان بر او مسلط نمی شود.

آیت الله جاودان افزود: زمانی که مستی مرگ انسان مومن را فرا می گیرد او با آرامش وارد برزخ می شود؛ اگر کسی که از گناه اجتناب کند و در نهایت خوش خلقی اهل انجام عمل صالح باشد هنگام مرگ با قدرت وارد عالم قیامت می شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حساب رسی در قیامت قطعی است، بیان داشت: جان آدمی امانت الهی است تا انسان آن را در عالم دنیا تسلیم پروردگار کند؛ کسانی از سختی نفخه صور اول در امان هستند که این امانت را تسلیم خدا کرده باشند.

وی افزود: کسانی که نسبت به قیامت غافل هستند در عالم دنیا مرتکب گناه می شوند در غیر این صورت از معصیت اجتناب می کنند؛ گناهکاران با همین چشمان در روز قیامت عمق حوادث دوزخ را مشاهده می کنند.

آیت الله جاودان با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) نسبت به آینده و گذشته دنیا آگاهی کامل دارند، خاطرنشان کرد: بنی امیه نمی خواست چیزی از اسلام باقی بماند و امروز نیز آمریکا در امتداد همان مسیر خواستار نابودی اسلام است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضرت زینب(س) در کمتر از ده دقیقه بساط یزید را جمع کردند و فرمودند تو نمی توانی خاندان عصمت و طهارت را نابود کنی، در آینده کسانی ذکر اهل بیت را خواهند گفت که ندیده برای این خاندان جان فشانی می کنند.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) باطن عالم را می‌بینند، گفت: اداره کنندگان عالم کسانی هستند که باطن آن را مشاهده کنند، کسی که از باطن عالم خبر دارد می تواند در مقابل آمریکا بایستد و بگوید شما غلط می کنید و یا بگوید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

آیت الله جاودان در پایان با بیان اینکه سلطنت خداوند باقی است و مومن در قیامت به این سلطنت دست می یابد، اظهار داشت: انسان اگر از تحت سلطنت طبیعت خارج شود به سلطنت می‌رسد و شیطان به او نمی تواند غلبه کند.

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات