۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۳۳۲۱۷
رییس علمای صور لبنان:

ترور شهید «قاسم سلیمانی» خودکشی راهبردی بود

ترور شهید «قاسم سلیمانی» خودکشی راهبردی بود
رییس علمای صور لبنان بیان داشت: ترور شهید سلیمانی در واقع خودکشی راهبردی برای پروژه های استعماری در منطقه بود و پیامدهای ناگواری در سطح جهانی خواهد داشت.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی یاسین عاملی، رییس علمای صور لبنان در بیانیه ای شهادت سردار قاسم سلیمانی بدست ارتش آمریکا را به همه آزادیخواهان جهان وبویژه مردم و دولت ایران و رهبر انقلاب اسلامی تسلیت گفت.

علی یاسین همچنین شهادت ابومهدی المهندس و اعضای الحشد الشعبی را به ملت و دولت عراق تسلیت گفت و تاکید کرد که خون شهیدان مقاومت پیش از هر چیز پروژه آمریکایی-صهیونیستی را در منطقه از بین خواهد برد.

در ادامه این بیانیه آمده است: لبنان از جمله کشورهایی است که مدیون سردار شهید سلیمانی است و در جنگ 33 روزه رهنمودهایش موجب شد تا پیروزی برای لبنان در مقابل دشمن صهیونیستی رقم بزند.

علی یاسین در این بیانه افزود که تلاش های سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش برای حمایت از انسانیت و اسلام و مقابله با پروژه های آمریکایی-صهیونیستی در منطقه بود.

وی افزود: اقدام برای ترور شهید سلیمانی در واقع خودکشی راهبردی برای پروژه های استعماری در منطقه بود و پیامدهای ناگواری در سطح جهانی خواهد داشت. شهادت ایشان و همرزمان عراقی، الگویی جهادی برای مومنان مخلصی شکل داد که پیرو اسلام ناب محمدی هستند.

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید»./983/ب

ارسال نظرات