۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۳۳۶۲۹
شخصیت های پاکستانی:

ایرانیان ساکت نخواهند ماند

ایرانیان ساکت نخواهند ماند
شخصیت های سیاسی، کارشناسان و فعالان رسانه ای پاکستان در واکنش به ترور شهید قاسم سلیمانی گفتند که ایرانیان ساکت نخواهند ماند.

به گزارش خبرگزاری رسا، شخصیت های سیاسی، کارشناسان و فعالان رسانه ای پاکستان در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس در حمله تروریستی آمریکا، با بیان اینک محاسبات ترامپ به جایی نخواهد رسید تاکید کردند که ایرانیان ساکت نخواهند ماند و انتقام و پاسخ آنان به این ترور دولتی سخت خواهد بود.

رویداد ترور فرمانده شهید نیروی قدس امروز در خبر اول رسانه های چاپی و الکترونیکی پاکستان قرار گرفته است جایی که کارشناسان این کشور، ماجراجویی جدید دونالد ترامپ را برای منطقه و تمام جهان خطرناک توصیف می کنند.

روزنامه پاکستانی «داون» در سرمقاله خود نوشت: اقدام آمریکایی ها در برابر ایران، خاورمیانه از قبل زخم خورده را با تهدیدهای بزرگ تر مواجه می سازد. ترور شهید سلیمانی  ممکن است جرقه ای برای بروز درگیری جدید در منطقه باشد.

روزنامه «نیشن» پاکستان نیز در گزارش خود آورده است: حرکت ترامپ برای ترور سلیمانی جنگی است که آمریکایی ها عملا آن را آغاز کردند. حمله به فرمانده ارتش سپاه پاسداران آن هم در خاک عراق همه توافق ها میان واشنگتن و بغداد را نیز نقض کرد.

به گفته این روزنامه انگلیسی زبان: طرح ترور سلیمانی می تواند ترفند دونالد ترامپ برای رهایی از استیضاح کنگره آمریکا باشد و اگر این موضوع صحت داشته باشد باید گفت که ترامپ و پنتاگون مرتکب بزرگترین اشتباه محاسباتی شده اند.

سناتور «مشاهد حسین سید» رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای پاکستان طی گفت وگو در برنامه ویژه شبکه دنیا نیوز با موضوع حمله آمریکا به شهید سلیمانی گفت: این اقدام بسیار تاسف برانگیز است، زمانی که تنش ها در حال کاهش بود، ترامپ تمام طرح های را آسیب زد.

وی گفت: امکان بروز جنگ جدیدی در منطقه نیست اما به نظر می رسد ترامپ برای بهره برداری سیاسی در داخل آمریکا دست به چنین کاری زده است. انتخابات آتی ریاست جمهوری در آمریکا باعث شد تا ترامپ طرح بیل کلینتون را به اجرا بگذارد.

سناتور مشاهد حسین، وی را قهرمان ملی ایران و شخصیت قدرتمند و سرشناس در منطقه و جهان توصیف کرد و افزود: وی تنها محدود به ایران نبود شهید سلیمانی در تمام منطقه فعال بود اما آمریکا دست به ترور وی زد و حتی خود نیز به این قتل اذعان می کند.

این سیاستمدار پاکستانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به ترور شهید سلیمانی پاسخ خواهد داد و تبعات آن متوجه منافع آمریکایی ها در منطقه، رژیم صهیونیستی و حتی اوضاع افغانستان خواهد بود./983/ب

 

ارسال نظرات