۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۶۳۳۶۹۸
آیت الله علم الهدی:

با شهادت سردار سلیمانی باب تعامل با استکبار برای همیشه بسته شد

با شهادت سردار سلیمانی باب تعامل با استکبار برای همیشه بسته شد
امام جمعه مشهد گفت: نتیجه خون سردار سلیمانی در جامعه ما آن قدر قوی بود که در عرصه دیپلماسی و بین المللی هیچ کسی نمی تواند حرف از مذاکره با آمریکا بزند.

یه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در اجتماع عظیم طلاب حوزه علمیه خراسان که در محکومیت ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و بزرگداشت شهدای مقاومت امروز در مدرسه علمیه نواب برگزار شد، گفت: تجمع علما و فضلای حوزه علمیه خراسان در حقیقت به منظور تداوم انتقام و مقاومت درعرصه انقلاب اسلامی بوده و الگوی روحانی و دینی برای همه افراد جامعه انقلابی است.

وی تصمیم گیری برای انتقام را بسته به نظر رهبری بیان و ابراز کرد: مکانیسم انتقام در برابر این مظلومیت و جنایت دشمن باید در دستگاه ها و مجامع امنیتی و نظامی تحت فرمان فرمانده کل قوا تشکیل شود و آن جا تصمیم گیری شود، ما در صدد تصمیم برای مکانیسم انتقام نیستیم و اجرا و تصمیم در این مورد بستگی به نظر رهبری و مقام ولایت دارد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به آیه 190 سوره بقره مقابله با کفر را تکلیف شرعی مسلمانان بیان و اظهار کرد: امروز در نظر همه مسلمانان جهان به عنوان واقعیت ثابت شده است که آمریکا سردسته استکبار جهانی به عنوان سرسخت ترین دشمن اسلام و پیامبر در کره زمین جولان دارد و مقابله با آمریکا و استکبار ستیزی برحسب فرمان خدا به عنوان تکلیف قطعی ثابت است.

امام جمعه مشهد به سیر مبارزاتی انقلاب اسلامی ایران در برابر نظام شاهنشاهی و در ادامه با دشمنان جمهوری اسلامی اشاره و بیان داشت: مبارزه از پاییز 1341 با نهضت امام شروع شد، این مبارزه در استقرار نظام حاکمیتی و تداوم انقلاب ادامه داشت و تا نقطه نهایی انقلاب که با توجه به بیانه رهبری استقرار حاکمیت جهانی اسلام و طلوع ولایت عظمی است، این مبارزه به عنوان اصل موجود است.

وی افزود: مهم است که جامعه، مردم، نسل امروز و آینده به این نکته توجه داشته باشد که مبارزه عنصر برجسته در ماهیت انقلابی است که باید ادامه یابد و اگر روزی بنا شد از مبارزه خسته شویم، آن روز، روز نابودی و سقوط انقلاب است.

آیت الله علم الهدی به شرایط مبارزه با توجه به زمان اشاره و ابراز کرد: در زمان قبل از انقلاب مبارزه با ارتش جلاد شاهنشاهی بود اما امروز باید با رسانه های جهانی، صهیونیسم و استکبار که تداوم آقایی خود را با دزدی و چپاول ملت های مستضعف می بیند، بجنگیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به سابقه شهادت امثال سلیمانی در انقلاب اسلامی ایران، گفت: شهادت سردار سلیمانی نه اولین حادثه و نه آخرین حادثه است، ما در 40 ساله اول از این فتنه انگیزی و توطئه های بزدلانه در عرصه های مختلف که دشمن با شیطنت بر ما تحمیل کرد، زیاد داشته ایم و امروز که عنصر باصلابت نظام را از دست داده ایم، روزی است که انقلاب ما فراتر از مرزها جریان داشته و ما در حاشیه دریای مدیترانه با استکبار می جنگیم.

وی با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران نسبت به چهل سال گذشته، اظهار کرد: ما در اوایل انقلاب که هنوز انقلاب به درستی پا نگرفته بود شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب را از دست دادیم، امروز نیز در شرایطی که انقلاب ما فراتر از مرزها رفته است، از دست دادن امثال سلیمانی درد تلخی است اما کوچکترین خدشه ای به اندازه یک خردل در مسیر حرکت و امام و رهبری به وجود نمی آید.

آیت الله علم الهدی نهادینه شدن روح استکبار ستیزی در اندیشه همه مسلمان کره زمین و حفظ کردن موضع جهادی استکبار ستیزی را راه انتقام خون شهید سلیمانی بیان و ابراز کرد: انتقام خون شهید سلیمانی و یارانش تنها در مقابله با چند آمریکایی تمام نمی شود چون شهید سلیمانی شخصیت بین المللی اسلام بود و با نهادینه کردن روح استکبار ستیزی در جهان اسلام این انتقام گرفته می شود.

نماینده خبرگان رهبری عملیات به شهادت رسانیدن شهید سلیمانی و همراهانش را عملیاتی ضعیف و زبون خواند و گفت: این عملیات پیچیده نظامی نبود بلکه عملیات ضعیف بود که جلادهای آمریکایی انجام دادند، آمریکا در میدان جنگ نیابتی که به راه انداخته بودند، تنوانستند ایشان را به شهادت برسانند و امروز برخلاف مقرارت جهانی و حقوق بین المللی به چند نفر بی دفاع با راکت حمله کردند در حالی که پنتاگون را بالاترین قدرت نظامی روی زمین می دانند اما دست به چنین عملیات ضعیف و زبونی زدند.

امام جمعه مشهد با بیان این که آمریکا قدرت پوشالی است که از میدان جنگ وحشت دارد، گفت: آمریکا بیش از 30 سال با ناوگان اطراف ما را گرفته و پارس می کند اما قدرت نزدیک شدن به ما را ندارد همچنین در عرصه های جنگ که مزدوران او جنگ نیابتی بپا می کند به سردار ما نزدیک نمی شود و در فضای امن و با ضعف تمام قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته و با او روبرو می شود.

وی شهادت سردار سلیمانی را نمایش قدرت و عظمت انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: ما در مورد شهادت سردار سلیمانی و یارانش ناراحت و متأسف هستیم اما دغدغه نداریم، این شهادت نمایش قدرت و عظمت انقلاب ما بود، آمریکا نشان داد که قدرت برابری با ما قدرت رودررو قرار گرفتن با نیروهای نظامی و بسیج ما را ندارد و باید با عملیات زبونانه قوانین بین المللی را زیر پا بگذارد و این عملیات شهادت این سردار را که عملیات آذرخش کبود نامیده است، آذرخش کبود او همان آذرخشی است که آتشی آفریده و آمریکا را سوزانده و خاکستر می کند.

آیت الله علم الهدی اتحاد بین ملت ایران و عراق و بسته شدن باب تعامل با آمریکا را نتیجه شهادت سردار سلیمانی بیان و اظهار کرد: با این شهادت بین ملت ایران و عراق چنان آمیختگی به وجود آمد که اگر در آینده صدها مزدور مانند صدام بیاورد و بر عراق مسلط کند، نمی تواند ملت ایران و عراق را از هم جدا کند همچنین این شهادت در جامعه ما آن قدر قوی بود که در عرصه سیاسی، دیپلماسی و بین المللی هیچ کسی نمی تواند حرف از مذاکره با آمریکا بزند و باب تعامل با استکبار برای همیشه بسته شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی شهید سلیمانی را الگو برای همه مردم دانست و گفت: امتیاز شهید سلیمانی این بود که در خط شهادت بود، تا جایی که لازم بود با فداکاری، مدیریت، ابتکار و فرماندهی در عرصه های مجاهدت و فداکاری ایستاد و آن جا که خون برای اسلام لازم بود، خون داد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نمحمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
سپهبد سلیمانی با صفا . همه عمر کردی بعهدت وفا . بدان نیست مهرت ز دلها جدا . قرارگاه عرش بزر گ خدا . همه غمگساریم ز پیر و جوان . براهت رویم جملگی پر توان .
1
0
نمحمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
عزیز دل ملت قهرمان. سپهبد سلیمانی خوشزبان . امیر شجاع و فهیم و صبور . بسر بردی عمرت بعشق زبور . بقرآن و پیغمبر و اهل دین . بخفت کشاندی همه اهل کین . شهادت نباشد به هرکس نصیب . مگر بوده باشد وجودش خصیب . هنیئا لک ای سرور راد ما . شدی ماندگار در دل و یاد ما .
1
0
نمحمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
دشمنان خبیث . بشنوید این حدیث . فرعونان زمان . هیچ ندارید امان . ما قوی تر ز شیر . از جوان تا به پیر . کار سر دار خویش . می بریم خوب به پیش . چون بعقل سلیم . بود باید حلیم .
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
سپهبد سلیمانی با صفا . همه عمر کردی بعهدت وفا . بدان نیست مهرت ز دلها جدا . قرارگاه عرش بزر گ خدا . همه غمگساریم ز پیر و جوان . براهت رویم جملگی پر توان .
0
0
نمحمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
درود بر غیوران خوب سپاه بقدرت کنند دشمنان سر براه .
از آنان بمالند بخاک پوزه ها کنند حفظشان داخل موزه ها .
بنازم به این عزت و اقتدار کند هر مسلمان به آن افتخار .
0
0