۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۶۳۳۷۴۰
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

خون شهید سلیمانی موجب ریشه کن شدن کفر در منطقه می شود

خون شهید سلیمانی موجب ریشه کن شدن کفر در منطقه می شود
استاد حوزه علمیه گفت: شهادت سردار سلیمانی هر چند مظلومانه بود اما این خون موجب ریشه کن شدن استکبار و هیمنه کفر در منطقه خواهد شد و ایران اسلامی دیگر کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه علمیه قم در مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت که امشب با حضور خیل عظیم مردم شهید پرور مشهد و زائران حرم رضوی در جوار بارگاه مطهر ثامن الحجج(ع) برگزار شد، گفت: منطق حق در مواجهه حق و باطل «جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ» است و اهمیت این منطق در جامعه ما ناشناخته است.

وی اظهار کرد: بسیاری از مردم ما تصور می کنند که برای مواجهه حق و باطل باید شهادت و نبردی سهمگین صورت گیرد تا حق بر باطل پیروز شود اما براساس منطق قرآن نیاز به جهاد سنگین و شهادت های فراوان نیست بلکه با آمدن حق، باطل رفتنی است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ابراز کرد: پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) حق بودند اما جامعه آن ها پذیرش کننده حق نبودند، مردم برای بیعت به در خانه امیرالمومنین(ع) آمده بودند اما درست نیامده و درست حق را نشناخته بودند، هم از او عدالت و امامت می خواستند هم حرف به او تحمیل می کردند نتیجه این شد که باطل در برابر حق مقاومت کرد.

استاد حوزه علمیه جامعه امروز ما را بهتر از جامعه زمان رسول الله(ص) خواند و گفت: این شهدای مدافع حرم پاسخ خطبه امیرالمومنین در مورد مقابله با غارت گران را بعد از 1400 سال دادند و در همان منطقه در برابر غارت داعش ایستادند.

وی با بیان این که با انقلاب اسلامی ظهور دوباره حق صورت گرفت، اظهار کرد: وقتی در انقلاب لیبرال ها آمده و دم از مذاکره با تروریست ها زدند، 17 هزار نفر را شهید کردند و در ادامه دولت موقت که دم از مذاکره می زد، پیشرفت حق را دچار زحمت کرد و دشمن وقتی رییس جمهور وابسته به لیبرال را در کشور مشاهده کردند جنگ تحمیلی را به راه انداختند وگرنه که غلط می کردند و بعد از راه اندازی این جنگ پشیمان شدند و می گفتند ما نمی دانستیم شما چنین مردمی باشید.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان حق را موجب ایجاد رعب در دل دشمن دانست و بیان داشت: حق رعب در دل دشمنان می افکند حال چه کسانی حق و حقیقت و جبهه مقاومت را کم رنگ کرده که دشمن جرئت کند و چنین جنایتی را انجام دهد، تا کنون هر ضربه ای که خورده ایم از ضعف ما بوده و گرنه آمریکا غلط می کند ما را تحریم بکند و یا یک گلوله به سمت ما شلیک کند.

استاد حوزه علمیه حضور گسترده مردم در مراسم بزرگداشت و تشییع سردار بزرگ اسلام را نشانه نزدیکی به حق بیان و ابراز کرد: ملت ما در شهرهای مختلف با شهادت سپهبد سلیمانی چنان قیام کردند و در تشییع این سردار چه خواهند کرد، این ها نشان می دهد که ما به حق نزدیک هستیم، دشمنی که خداوند او را احمق قرار داده است، فکر نمی کرد این شهادت چنین تأثیر بگذارد.

وی به ایستادگی لشکر بین المللی به فرماندهی سردار سلیمانی در برابر باطل اشاره و اظهار کرد: این لشکر چند ملیتی که قوی ترین نیروی نظامی در جهان و در غرب آسیا است بدون هیچ جیره و هزینه ای که به ما تحمیل شود، درست شده است  تا جلوی جولان باطل و فتنه را بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: خدمت های سردار سلیمانی یک طرف و خون ایشان یک طرف است، شهادت ایشان هر چند مظلومانه بود اما این خون موجب ریشه کن شدن استکبار و هیمنه کفر در منطقه خواهد شد و ایران اسلامی دیگر کوتاه نخواهد آمد.

استاد حوزه علمیه با تأکید به انتقام سخت خون شهید سلیمانی، گفت: مردم می دانند اگر انتقام این گلوله زدن و ترور به سختی گرفته نشود، هیچ ماشینی در مملکت با امنیت از این سو به آن سو نرفته و تمام منطفه و کشور ناامن و نابود می شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات