۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۳۳۷۸۹

آمریکا حمله به دو پایگاه خود در عراق را تأیید کرد

آمریکا حمله به دو پایگاه خود در عراق را تأیید کرد
ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا، امروز، ۱۵ دی‌ماه، وقوع دو حمله به پایگاه‌های آمریکایی در عراق را تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما وقوع دو حمله به نزدیکی پایگاه‌های نظامی در عراق را که نیروهای آمریکایی در آن‌ها حضور دارند، تأیید می‌کنیم.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: یکی از این حملات در ساعت ۱۹:۴۶ شنبه شب به وقت بغداد اتفاق افتاده است و طی آن، منطقه بین‌المللی بغداد (منطقه سبز) هدف حمله موشکی غیرمستقیم قرار گرفت، اما به تأسیسات ائتلاف بین‌المللی خسارتی وارد نشد.
 
این بیانیه می‌افزاید: در ساعت ۱۹:۵۰ به وقت بغداد نیز چند موشک در نزدیکی پایگاه هوایی «بلد» منفجر شد که هیچ یک از نیروهای ائتلاف صدمه ندیده است. در این رابطه، نیروهای امنیتی عراقی درحال تحقیق درباره این حوادث هستند.
 
ائتلاف بین‌المللی در ادامه، اخبار حاکی از حمله به مرکز عملیات این ائتلاف در نزدیکی موصل را تکذیب کرد.
 
یادآور می‌شود، شنبه شب، اطراف سفارت آمریکا در منطقه «سبز» بغداد و  پایگاه هوایی «بلد» در جنوب استان صلاح‌الدین هدف دو حمله موشکی قرار گرفت.

تکذیب مشاجره میان گردان‌های حزب‌الله عراق و نیروهای ضد تروریسم

صباح النعمان، سخنگوی سازمان مبارزه با تروریسم عراق، وقوع هرگونه درگیری و مشاجره میان اعضای این سازمان و گردان‌های حزب‌الله این کشور را تکذیب کرد.

براساس گزارش السومریه نیوز؛ صباح النعمان در این باره گفت: نوارهای ویدیویی و تصاویری منتشر شده که از وقوع مواردی از درگیری و مشاجره میان نیروهای سازمان مذکور و گردان‌های حزب‌الله عراق خبر می‌داد که این امر صحت ندارد.

النعمان در ادامه افزود: نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم در حال حاضر در خیابان فرودگاه بغداد به منظور تامین امنیت آن و نیز در داخل منطقه سبز مستقر هستند.

وی همچنین تصریح کرد: نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم در هیچ منطقه دیگری جز این دو مناطق ذکر شده مستقر نیستند./983/ب

 

ارسال نظرات