۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۳۳۸۱۴

وداع با شکوه عراقی‌ها با فرماندهان مقاومت

وداع با شکوه عراقی‌ها با فرماندهان مقاومت
مراسم تشییع پیکر شهیدان سلیمانی و المهندس، شنبه با حضور خیل عظیمی از مردم عراق در چند شهر عراق از جمله بغداد، کاظمین و کربلا برگزار شد و تشییع‌کنندگان با سر دادن شعار ضد آمریکایی، خواستار انتقام خون این شهدا و اخراج اشغالگران آمریکایی از خاک کشورشان شدند.

به گزارش خبرگزاري رسا، مراسم تشییع پیکر شهیدان سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس، با حضور خیل عظیمی از مردم عراق در بغداد، کاظمین و کربلا برگزار شد و تشییع‌کنندگان با سر دادن شعار ضد آمریکایی، خواستار انتقام خون این شهدا و اخراج اشغالگران آمریکایی از خاک کشورشان شدند.

این مراسم با حضور ده‌ها هزار نفر از مردم عراق و شماری از مقامات سیاسی و نظامی این کشور برگزار شده، ابتدا در «کاظمین» آغاز شد و پس از آن تشییع‌کنندگان پیکر شهدا را به سوی منطقه «الجادریه» در پایتخت انتقال دادند و با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، بر ضرورت گرفتن انتقام خون این شهدا، تاکید کردند.

سازمان حشد الشعبی با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که مراسم تشییع پیکر ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی و «محمد رضا» مدیر اداره روابط عمومی حشد الشعبی و سایر شهدا، از فرودگاه المثنی به سوی کاظمین آغاز شد. پس از آن، مراسم تشییع به میدان «الحسنین» در «الجادریه» بغداد منتقل شد.

مراسم تشییع پیکرهای این شهدا در کاظمین بغداد، از اغلب شبکه‌های تلویزیونی جهان به صورت مستقیم پوشش داده شد و شبکه‌های الجزیره مباشر، الجزیره العربی، رویترز، الاتجاه، العراقیه و المسیره این حضور باشکوه مردم عراق را که در آن ده‌ها هزار نفر حضور دارند،‌ پوشش دادند.

در مراسم باشکوه تشییع پیکر شهدا در بغداد،‌ سران عراق از جمله «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور وشماری از رهبران حشد الشعبی عراق حضور داشتند. شرکت‌کنندگان در این مراسم باشکوه، ضمن تجدید پیمان با شهدای بامداد جمعه در جاده فرودگاه بغداد، تاکید کردند که از پارلمان عراق انتظار دارند که قانون اخراج اشغالگران آمریکایی را هرچه سریعتر تصویب کند./1360/

منبع: حمایت
ارسال نظرات