۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۳۴۰۷۶

زینب سلام الله تعلمنا

زینب سلام الله تعلمنا
محافل اقامه عزای فرمانده مقاومت میتواند بر بستر روضه بر علمدارکربلا، اما با بازخوانی مکتب امام محقق شود. حضرت آقا اشاره کردند که این شخصیت تربیت یافته مکتب امام بود. فرصت مناسبی است که یک تعریف جامع از مکتب امام به بهانه این شخصیت ارائه کنیم.

به گزارش خبرگزاري رسا، علی مهدیان در یادداشتی نوشت: انتقام گیری چون در دست دولتی ها نیست نباید نسبت به چند و چون و شیوه اش نگران بود. منکر این نیستم که روشهای انتقام گیری نظامی را بحث کنیم اما فکر میکنم بحث بی فایده و بی اولویتی است. به نظرم رزمندگان جبهه مقاومت زیر نظر رهبری میدانند به لحاظ راهبردی چه کنند تا حداکثر ضربه راهبردی به آمریکا وارد شود. 

اما آنچه که از بدنه نیروهای حزب اللهی بر میاید چیست؟ ما باید چه کنیم؟ که نقش جدی در این انتقام بازی کنیم؟ راه همان هست که اتفاقا خوب آن را بلدیم. 
 
 این حضوری که از دل مردم جوشیده و این عواطف پای را باید در جامعه تثبیت کرد. تثبیت این نیز وقتی رخ میدهد که ادامه پیدا کند. از امروز قرار بگذاریم محافل اقامه عزای فرمانده مقاومت را مکرر برقرار کنیم. تداوم این محافل اگر با یک اندیشه_راهبردی انجام شود هم پایدارتر و هم موثر تر انجام میشود.  

 محافل اقامه عزای فرمانده مقاومت میتواند بر بستر روضه بر علمدارکربلا اما با بازخوانی مکتب امام محقق شود. حضرت آقا اشاره کردند که این شخصیت تربیت یافته مکتب امام بود. فرصت مناسبی است که یک تعریف جامع از مکتب امام به بهانه این شخصیت ارائه کنیم. 

 این مهم است که احتمالا به مرور با کمتر شدن این شور عمومی، ضعیف الایمان ها و منافقین داخلی، جریانهایی را به راه بیندازند که در تقابل با دشمن و انتقام تشکیک ایجاد کنند. به نظرم درگیری و گفتگو با این جماعت مشمئز کننده به نفع آنها است. باعث میشود وسوسه های خناثان تبدیل به گفتمان شود. برای اینکه هم در بازی آنها وارد نشویم هم صدای نحسشان خفه شود باید روی شعله ور کردن این غم و حماسه جوشیده از آن در محافل خود تمرکز کنیم. 

بنابراین کنار قبور شهدایی که در شهر درست شده در مساجد در مدارس در دانشگاه ها در خوابگاه ها در حجره های طلبگی در کوچه ها بر در خانه شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس و خلاصه همه شهر را جا به جا تبدیل کنیم به محافل عزا. این طور این غصه به جان مردم مینشیند. این داغ آثار معرفتی و فرهنگی جدی به همراه خواهد داشت. 

توجه کنیم که جریان وسواس خناث داخلی، قرابت زیادی با بدنه مدیریتی دولت غربگرا دارد. دولت میتواند به تصمیمهای حاکمیتی کشور فشار بیاورد و از عمق و حجم انتقام سخت بکاهد. زنده ماندن این داغ و این درد در مردم مانع از فشار دولت میشود. فراموش نکنید اگر امروز حاکمیت دستش باز است برای هر انتقامی به دلیل پشتیبانی کمی و کیفی مردم است. 

آری این همان مسیری است که امام سجاد علیه السلام و خانم حضرت زینب سلام الله علیها و اصحاب ایشان یعنی همه بازماندگان کربلا بعد از کربلا ادامه دادند. زنده نگه داشتن این داغ در میان مردم به هر بهانه ای. این باعث میشود این واقعه یک تحول جدی در جان امت را رقم بزند گفتمان را تغییر دهد و اراده عمومی را متحول کند./1360/

منبع: فارس
ارسال نظرات