۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۶۳۴۱۱۳

چند خبر کوتاه از استان کرمان

چند خبر کوتاه از استان کرمان
بزرگ ترین مراسم تاریخ در کرمان و سخنرانی سردار سلامی در روز تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از مهم ترین اخبار این روزهای شهر کرمان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، مراسم مهمی در روزهای تشییع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و بعد از تشییع در کرمان برگزار می شود.
 
جزئیات مراسم ترحیم سردار سلیمانی در کرمان اعلام شد

عباس تقی‌زاده صبح امروز در جلسه کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان با تسلیت شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: برنامه‌های زیادی برای بزرگداشت این سردار بزرگ جهان اسلام پیش‌بینی شده است.
 
وی با بیان اینکه مراسم ترحیم سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار پورجعفری چهارشنبه در کرمان برگزار می‌شود، گفت: این مراسم از ساعت ۸ و نیم صبح آغاز و تا نماز مغرب و عشا به صورت یکسره در مصلی بزرگ امام علی (ع) برگزار می‌شود.
 
مشاور رسانه‌ای استاندار کرمان و مدیر روابط عمومی استانداری کرمان افزود: این مراسم با حضور خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مقامات لشکری و کشوری، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، تعدادی از وزرا از جمله وزیر آموزش و پرورش و نفت، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از استانداران کرمان همراه است.
 
سرلشکر سلامی در آیین تشییع حاج قاسم در کرمان سخنرانی می‌کند

احمد علیرمضانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات مراسم وداع، تشییع و خاکسپاری سردار شهید سپهد حاج قاسم سلیمانی در کرمان اظهار داشت: سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران سخنران آئین تشییع حاج قاسم در کرمان است.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان با اشاره به اینکه برای برگزاری باشکوه مراسم عزاداری، وداع، تشییع و خاکسپاری این سردار بزرگ جهان اسلام تمهیدات زیادی اندیشیده شده است گفت: آئین وداع مردم کرمان با پیکر مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی و سردار پورجعفری دوشنبه شب در مصلی کرمان برگزار می‌شود.

پخش زنده دعای ندبه این هفته از آرامگاه ابدی سردار دل‌ها

احمد علیرمضانی در جلسه کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان با تسلیت شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی جهان اسلام و گروه‌های جهادی را متحد کرد.
 
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان از برگزاری پخش زنده دعای ندبه این هفته از مهدیه مسجد صاحب‌الزمان کرمان و در جوار مزار شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و افزود: این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و با مداحی مداح اهل‌بیت میثم مطیعی همراه است.

کرمان آماده برگزاری بزرگترین مراسم تاریخ خود می‌شود

حمید شمس‌الدینی با تسلیت شهادت سردار سرافراز جهان اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: تمهیدات لازم در کرمان به سبب برگزاری آیین وداع، تشییع و تدفین سردار سلیمانی اندیشیده شده است.
 
وی با عنوان اینکه پیش‌بینی حضور میلیونی عزاداران مراسم سردار سلیمانی در کرمان را داریم گفت: جمعیتی که در این روز‌ها وارد کرمان می‌شود در طول تاریخ بی‌نظیر بوده و هیچگاه شاهد چنین جمعیتی در کرمان نبودیم.
 
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان با بیان اینکه اقدامات امنیتی، حفاظتی و انتظامی در کرمان انجام شده است افزود: از صبح جمعه که این اتفاق ناگوار افتاد کمیته امنیتی و انتظامی ستاد تشییع و تدفین سردار شهید سلیمانی در کرمان تشکیل شده و همه نهاد‌های امنیتی و نظامی و انتظامی استان در این کمیته حضور دارند.
 
وی با عنوان اینکه تمهیدات امنیتی و انتظامی در همه مراسم اندیشیده شده است گفت: برای نظم و امنیت بیشتر مراسم همکاری همه مردم با نیرو‌های نظامی و انتظامی را خواستاریم.

آماده شدن مقبره شهید سلیمانی در کرمان

آماده‌سازی محل دفن سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که از صبح امروز در کرمان و با حضور پر شور مردم کرمان آغاز شده بود لحظاتی پیش به اتمام رسید.
 
طبق وصیت این سردار بزرگ جهان اسلام آرامگاه ابدی حاج قاسم سلیمانی سرباز ولایت در کنار یار دیرین روز‌های هشت سال دفاع مقدسش شهید محمدحسین یوسف‌الهی است.

دانش‌آموزان کفن‌پوش کرمانی در مراسم استقبال از پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی

حسینه ثارالله شهر کرمان امروز شاهد حضور پرشور دانش‌آموزانی بود که در عزای سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و سردار پورجعفری کفن پوشیده و به میدان آمدند تا به جهان و جهانیان نشان دهند که راه حاج قاسم ادامه دارد؛ حتی با نثار جان.

سخنرانی آیت‌الله خاتمی در آیین وداع با شهید سلیمانی در کرمان

احمد علیرمضانی با بیان اینکه مردم کرمان نگرانی بابت برگزاری مراسم وداع در کرمان نداشته باشند اظهار داشت: برگزاری مراسم وداع در کرمان به قوت خود باقیست.
 
وی با ابراز اینکه پیکر مطهر سردار سلیمانی هر لحظه که به کرمان برسد بلافاصله به مصلی کرمان برای برگزاری آئین وداع مردم کرمان منتقل می‌شود گفت: آیت‌الله خاتمی سخنران آئین وداع سردار سلیمانی است./۱۳۸۰/پ310/ب1
ارسال نظرات