۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۳۴۱۵۰
رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی:

ترور سردار سلیمانی از طریق مجامع حقوقی بین المللی پیگیری شود

ترور سردار سلیمانی از طریق مجامع حقوقی بین المللی پیگیری شود
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی با اشاره به ترور سردار سلیمانی به عنوان جنایتی بزرگ و خلاف صریح حقوق بین‌الملل و حقوق‌بشر تأکید کرد: ترامپ بایددر دادگاه های جهانی محاکمه شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی نائینی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،  ضمن تقدیر از مردم ولایت مدار ایران اسلامی در تقدیر و تجلیل از فرمانده دلیر سپاه قدس شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: او مجاهدی پرافتخار و در بین سرداران سپاه سرآمد بود و یقینا شهادت او حیات جدیدی را برای مقاومت و مبارزه با استکبار ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: آثار و برکات خون این شهید بسیار تأثیر گذار است و ان شاءالله منجر به فرار و خروج آمریکایی ها به صورت ذلیلانه نه فقط از عراق بلکه از همه بلاد اسلامی خواهد بود.

رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی عنوان کرد: این شهادت را به پیشگاه مقدس امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب تسلیت و تبریک عرض می کنیم و یقینا سلیمانی هایی در بین عزیزان سپاه قدس حضور دارند و پرچم سرافراز مبارزه و مقاومت را برمی دارند تا جایی که دشمن احساس می کند که با یک فرد رو به رو نیست بلکه با ملتی سرافراز روبه رو است.

وی با بیان این که شهادت حاج قاسم سلیمانی مایه پیوند بیشتر امت اسلامی به ویژه مردم عراق و ایران شده است، گفت: این هم از برکات شهادت این مجاهد سرافراز و این سردار دل ها است و امیدواریم انتقام سخت پایان حضور جرثومه فساد در منطقه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی با بیان این که این ترور سردار سلیمانی از نظر قوانین و حقوق بین الملل یک جنایت بزرگ محسوب می شود، گفت: لازم است هم وزارت خارجه و هم قوه قضاییه به سازمان ملل، شورای امنیت و دادگاه های بین المللی شکایت کنند و ترامپ به عنوان یک جنایتکار تروریست محاکمه شود چون یکی از مسؤولان نظام جمهوری اسلامی را در کشور دیگری که به آن جا دعوت شده است به شهادت رساندند.

وی شهادت سردار سلیمانی را مخالف قوانین بین المللی و تجاوز به استقلال کشور عراق دانست و تأکید کرد: این کار در عین حال یک عمل تروریستی نیز محسوب می شود چون ایشان در میدان جنگ نبود و لذا از نظر حقوق بشردوستانه کاری بر خلاف است و می توان شکایت کرد البته ما هیچ امیدی به دادگاه های بین المللی و شورای امنیت برای محکوم کردن این اقدام نداریم چون این قبیل سازمان ها ابزارهایی در دست خود آنها است ولی باید در تاریخ بماند که آنها جنایت بزرگی انجام دادند./1330/ج

ارسال نظرات