۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۳۴۲۲۱

ابراز همدردی مردم افغانستان با ایران

ابراز همدردی مردم افغانستان با ایران
شمار زیادی از مقامات، سیاست‌مداران و مردم افغانستان طی دو روز گذشته تاکنون در کابل به مناسبت ترور و شهادت سردار سلیمانی با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، شمار زیادی از مقامات، سیاست‌مداران و مردم افغانستان طی دو روز گذشته تاکنون با حضور در سفارت و کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در کابل و استان های این کشور به مناسبت ترور و شهادت سردار سلیمانی با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

«عبدالله عبدالله» رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تسلیت و همدردی با دولت و ملت ایران، دفتر یادبود سپهبد سلیمانی را امضاء کرد.

سفارت ایران در کابل تاکنون شاهد حضور صدها تن از مردم، سیاست مداران و مقامات دولتی این کشور بوده است که برای ابراز همدردی با دولت و ملت ایران حضور یافته بودند.

در استان هرات افغانستان نیز محمد اسماعیل خان وزیر سابق انرژی و آب و از فرماندهان شناخته شده سابق جهادی با صدها تن دیگر در کنسولگری ایران حضور یافته و دفتر یاد بود سپهبد سلیمانی را امضا کرد.

اسماعیل خان، سپهبد سلیمانی را سردار شجاع و بی نظیر دانست که برای اسلام جان فشانی می کرد.

وی تأکید کرد: سپهبد سلیمانی مجاهد وارسته و با اخلاص بود که به جهاد و مقاومت مردم افغانستان کمک‌های زیادی انجام داد و در روزهای سخت در کنار مردم این کشور حضور داشت./983/ب

ارسال نظرات